Home » D:News » Vom avea roşii mai bune la gust, mulţumită geneticii

Vom avea roşii mai bune la gust, mulţumită geneticii

Publicat: 03.06.2012
După nu mai puţin de nouă ani de studii şi experimente, un grup de cercetători au reuşit să identifice şi să publice în premieră genomul banalelor roşii. În urma descoperirii lor, oamenii de ştiinţă susţin că pe viitor se vor putea produce roşii ale căror gust, valoare nutritivă, culoare şi alte calităţi să fie considerabil îmbunătăţite.

Genomul complet al roşiei a fost publicat pe data de 31 mai, anul curent, în paginile prestigioasei publicaţii Nature.
Secvenţierea genomului constă în decodificarea ADN-ului organismului respectiv, iar această operaţiune ajută cercetătorii nu doar să înţeleagă mai bine organismul, ci chiar să-l îmbunătăţească.

„Oamenii vor cumpăra în viitorul apropiat roşii cu un gust şi o calitate superioare, deoarece acum ştim cum să îmbunătăţim aceste atribute.”, declară Joyce Van Eck, cercetător principal în cadrul Boyce Institute for Plant Research din cadrul Universităţii Cornell. Aroma şi gustul roşiilor din supermarket au avut de suferit, deoarece legumele sunt crescute mai ales pentru aspectul exterior, în detrimentul calităţii nutritive.

Pentru a rezista condiţiilor de transport, roşiile, care sunt legume fragile, sunt culese când sunt încă verzi şi tratate ulterior cu un hormon de „coacere” care le colorează rapid în roşu.

„Descoperirea combinaţiei corecte de gene ne va permite să culegem roşiile când sunt coapte, dar fără a fi moi, ceea ce va duce la creşterea calităţii roşiilor din supermarketuri”, continuă dr. Van Eck.

Roşia este cea mai recentă adăugire pe lista legumelor şi cerealelor al căror genom a fost secvenţiat, incluzând aici cartofii, orezul, castraveţii, soia şi porumbul.

Cifra de afaceri a industriei tomatelor atinge doar în Statele Unite 2 miliarde USD.

Sursa: NY Daily News.