Home » D:News » A fost descoperit un mineral care datează din vremurile de început ale Sistemului Solar

Publicat: 28.06.2012
Oamenii de ştiinţă au descoperit un nou mineral provenit dintr-un meteorit care s-a răspândit în mii de bucăţi pe întinderea statului Chihuahua, Mexic, în 1969. Specialiştii spun că ar putea fi vorba de una dintre cele mai vechi formaţiuni din Sistemul Solar.

La mai bine de 40 de ani de la eveniment, meteoritul Allende încă prezintă un interes major pentru specialişti, furnizându-le date despre stadiile timpurii ale evoluţiei sistemului solar.

De curând, oamenii de ştiinţă de la Institutul pentru Tehnologie din California (Caltech) au descoperit un mineral necunoscut anterior, provenit din acest meteorit. Ei spun că descoperirea se încadrează în gama celor mai vechi minerale din Sistemul Solar. Noul mineral, un oxid de titan, a fost botezat panguit, după numele uriaşului Pan Gu din mitologia chineză, despre care se spune că a creat lumea prin separarea lui yin de yang.

Allende este cel mai mare meteorit din familia condritelor carbonate (o clasă de meteoriţi primitivi) găsit pe Terra. Ca urmare a studiilor de nanomineralogie asupra meteoriţilor primitivi, nouă noi minerale au fost descoperite în ultimii 5 ani în meteoritul Allende.

Panguitul a fost observat pentru prima dată cu ajutorul unui microscop electronic într-o incluziune ultra-refractară din meteorit; aceste incluziuni sunt printre primele corpuri solide formate în sistemul nostru solar, înaintea apariţiei planetelor.

Sursa: Zeenews