Home » Istorie » Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni

Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni

01.15.2020
Dacia 1100 a fost primul autoturism românesc care a ieşit pe poarta uzinei de la Mioveni (pe atunci Colibaşi), din judeţul Argeş.

Pe 20 august 1968, pe poarta fabricii de la Mioveni ieşea Dacia 1100, un derivat al Renault 8, fabricat sub licenţa francezilor de la Renault. Fabrica de la Colibaşi a fost construită într-un interval de un an şi jumătate, începând cu 1966. Prima Dacie 1100 a fost fabricată în mai puţin de trei luni, construcţia începând imediat după  vizita istorică în România a preşedintelui francez Charles de Gaulle, din 14 – 18 mai 1968.

Aşa cum era de aşteptat, primul automobil românesc i-a fost făcut cadou tovarăşului Nicolae Ceauşescu, care a declarat-o „perfectă pentru idioţi”.

Ceauşescu a primit cheile autoturismului numărul 1, care avea aplicată o plachetă din bronz pe care scria: „Primul autoturism de serie fabricat în RSR. Muncitorii, inginerii şi tehnicienii constructori de maşini vă aduc dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, prinosul de recunoştinţă pentru iniţierea producţiei de autoturisme în România şi pentru grija permanentă ce o purtaţi dezvoltării industriei noastre socialiste“.

Deşi nu ştia să conducă, Nicolae Ceauşescu, s-a urcat la volanul primului autoturism Dacia 1100 (20 august 1968) / Credit foto: Fototeca online a comunismului românesc, cota 169/1968

Renunţarea la „luxurile inutile”

Dacia 1100 avea un preţ destul de scump pentru românii din vremea aceea, costa circa 55.000 de lei.

Aceasta a fost de fapt a doua versiune a autoturismului, după ce inginerii în construcţia auto au trebuit să renunţe la prima. Potrivit unei mărturii a lui Ion Mihai Pacepa, fostul şef al spionajului extern, în momentul în care a văzut-o, Nicolae Ceauşescu a afirmat  că este „prea luxoasă pentru idioţi”. A cerut eliminarea „luxurilor inutile”, mai exact radioul, oglinda retrovizoare din dreapta şi încalzirea pentru pasagerii din spate.

Specificaţii tehnice Dacia 1100

  • berlină cu tracţiune pe spate;
  • motorul, amplasat tot în spate, avea o capacitate clindrică de 1.108 cmc;
  • putere: 46 CP;
  • viteza maximă: 135 km/h.

În cei patru ani în care s-a produs, din 1968 şi până în 1972, la Mioveni au fost fabricate peste 37.500 de automobile Dacia 1100. A fost înlocuită de mai cunoscuta Dacie 1300, un model sub licenţa R12, al cărei preţ era similar cu al unui apartament cu două camere în Capitală: 70.000 de lei.

Vezi mai jos imagini video cum arăta prima Dacia 1100:

Citeşte şi:

Olda, maşina hibrid a lui Ceauşescu

Cum se cumpărau maşinile în comunism. Ce trebuia să faci pentru un ARO sau o Dacia

 Ce credeau canadienii despre Dacia din perioada comunistă „Nici-o maşină nu poate face asta”

Mihaela STOICA
Mihaela STOICA
Mihaela Stoica a fost redactor-șef Descopera.ro între februarie 2015 - decembrie 2021. Absolventă de Istorie, a fost mai întâi profesor. A intrat în presa online în 2006, la agenţia NewsIn. A lucrat apoi în redacţiile Adevărul şi Gândul, în special pe domeniul social. Pasiunea pentru ... citește mai mult
Cele mai noi articole
Masculii tineri de elefant își controlează agresivitatea dacă în apropiere se află masculi mai în vârstă
Masculii tineri de elefant își controlează agresivitatea dacă în apropiere se află masculi mai în vârstă
Primul preşedinte american care a fost SILIT să îşi dea demisia
Primul preşedinte american care a fost SILIT să îşi dea demisia
Antenele de satelit Starlink ale lui Elon Musk, „un adevărat magnet” pentru pisici
Antenele de satelit Starlink ale lui Elon Musk, „un adevărat magnet” pentru pisici
Mercedes a dezvăluit o mașină electrică ce ar putea să depăşească bariera de 1.000 km autonomie
Mercedes a dezvăluit o mașină electrică ce ar putea să depăşească bariera de 1.000 km autonomie
Când va fi gata vaccinul-plasture împotriva Covid-19 dezvoltat de elvețieni
Când va fi gata vaccinul-plasture împotriva Covid-19 dezvoltat de elvețieni
Primul gigant al planetei. Craniul de doi metri al unui ihtiozaur gigant, descoperit de cercetători
Primul gigant al planetei. Craniul de doi metri al unui ihtiozaur gigant, descoperit de cercetători
Britanicii sau irlandezii au ajuns în Insulele Feroe înaintea vikingilor
Britanicii sau irlandezii au ajuns în Insulele Feroe înaintea vikingilor
Astrofizicienii au ajuns la concluzia că găurile negre supermasive ar putea avea „prieteni”
Astrofizicienii au ajuns la concluzia că găurile negre supermasive ar putea avea „prieteni”
Noul inamic al narvalului
Noul inamic al narvalului
Cum a descoperit Benjamin Franklin electricitatea: A folosit cu adevărat zmeul și cheia?
Cum a descoperit Benjamin Franklin electricitatea: A folosit cu adevărat zmeul și cheia?
Este Muntele Everest într-adevăr cel mai înalt de pe Pământ?
Este Muntele Everest într-adevăr cel mai înalt de pe Pământ?
20 de ani de monede și bancnote euro. Avantaje, dezavantaje şi absurdităţi
20 de ani de monede și bancnote euro. Avantaje, dezavantaje şi absurdităţi
Apple este prima companie de 3 trilioane de dolari din lume
Apple este prima companie de 3 trilioane de dolari din lume
„Fata cu cercel de perlă”, expresia enigmatică și cadrul intim al lui Vermeer
„Fata cu cercel de perlă”, expresia enigmatică și cadrul intim al lui Vermeer
Misiuni spațiale de neratat în 2022: Ce planuri au NASA, SpaceX și Blue Origin?
Misiuni spațiale de neratat în 2022: Ce planuri au NASA, SpaceX și Blue Origin?
Cai putere – de ce încă mai folosim această unitate de măsură?
Cai putere – de ce încă mai folosim această unitate de măsură?
Simțul nostru al mirosului este un sistem de avertizare surprinzător de rapid în caz de pericol
Simțul nostru al mirosului este un sistem de avertizare surprinzător de rapid în caz de pericol
Vizionarul care a realizat imposibilul. A scăpat de arderea pe rug în ultimul moment, iar marea sa pasiune aproape că l-a ucis
Vizionarul care a realizat imposibilul. A scăpat de arderea pe rug în ultimul moment, iar marea sa pasiune aproape că ...