Home » Lumea digitala » Aplicaţia care elimină chelnerul, creată de o echipă de IT-işti clujeni, este folosită la New York

Aplicaţia care elimină chelnerul, creată de o echipă de IT-işti clujeni, este folosită la New York

Oana Bujor 01.14.2017
O echipă de IT-şti din Cluj-Napoca a lansat o aplicaţie care permite trimiterea unei comenzi de pe telefonul mobil direct la bar, astfel încât clientul nu mai aşteaptă chelnerul, aceasta fiind introdusă şi în două restaurante de top din New York.
Echipa a dezvoltat aplicaţia Fastorder după ce proprietarul unei cafenele din Alba Iulia a realizat cât de grea este gestionarea unui număr mare de comenzi în perioadele aglomerate, când creştea timpul de aşteptare al chelnerului. „Aşa s-a născut Fastorder, la început am investit banii noştri ca să dezvoltăm aplicaţia, după care am găsit un partener care a investit 125.000 de euro în acest proiect. Un client intră într-un local care are implementată aplicaţia, o descarcă pe telefon, scanează codul QR şi se recunoaşte masa la care se află. Poate naviga prin meniu, face comanda direct la bar prin selectarea produselor, dar se poate chema şi un ospătar sau se poate cere debarasarea mesei. Se poate vedea cât este nota de plată iar în perioada următoare vom trece la o altă etapă, care presupune plata cu cardul direct de pe telefonul mobil a consumaţiei. Aplicaţia înseamnă reducerea timpilor de aşteptare a comenzii, astfel încât nu mai trebuie ca un client să aştepte după un chelner”, a declarat corespondentului MEDIAFAX Lucian Cramba, director executiv al Fastorder, proprietarul cafenelei de la care a pornit noul concept.
 
Potrivit acestuia, aplicaţia permite şi împărţirea notei de plată în cazul în care la masă sunt mai mulţi consumatori, în condiţiile în care se ştie clar ce a consumat fiecare, notează Mediafax.
 
”Aplicaţia traduce automat comanda în engleză, astfel încât poate fi utilizată şi de un client străin care serveşte masa sau bea o cafea într-un local partener din România. De asemenea, putem include în aplicaţie şi bacşişul care poate fi lăsat chelnerului. Un astfel de serviciu schimbă modul de interacţiune al clientului cu restaurantul şi îl ajută şi pe ospătar, îi face munca mai uşoară. Ospătarul ia comanda mergând direct la bar, ştie exact ce şi unde să aducă şi îl scuteşte de drumurile prin sală, iar aplicaţia le oferă informaţii despre preferinţele şi tendinţele de consum ale clienţilor”, a precizat Cramba.
 
În prezent, aplicaţia are peste 10.000 de utilizatori în România şi poate fi accesată în 80 de localuri – restaurante şi baruri – din mai multe oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Craiova, Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişara, Alba Iulia, iar recent a fost introdusă şi în două restaurante celebre din New York – ”Fresco by Scotto”, unde au luat masa, printre alţii, Donald Trump, Bill Clinton sau John Lennon, şi ”Cipriani”.
 
De asemenea, aplicaţia se pretează şi pentru hoteluri, unde clientul poate comanda room-service din cameră direct la bucătărie, sau pentru terasele de la mare.
 
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole
 

 

Cele mai noi articole
Rezultatele la testele IQ continuă să crească, însă devin oamenii cu adevărat mai inteligenți?
Rezultatele la testele IQ continuă să crească, însă devin oamenii cu adevărat mai inteligenți?
Oamenii de știință avertizează că omenirea este mai mult ca sigur sortită pieirii
Oamenii de știință avertizează că omenirea este mai mult ca sigur sortită pieirii
Ford a patentat o tehnologie care ar permite afișarea reclamelor direct în bordul mașinii
Ford a patentat o tehnologie care ar permite afișarea reclamelor direct în bordul mașinii
Câte dintre companiile mici și mijlocii din România susțin nevoia de roboți software
Câte dintre companiile mici și mijlocii din România susțin nevoia de roboți software
Maşinile electrice, mai ieftine decât cele pe combustibil fosil până în 2027
Maşinile electrice, mai ieftine decât cele pe combustibil fosil până în 2027
Un consum prea mare de sare ar putea afecta celulele sistemului imunitar
Un consum prea mare de sare ar putea afecta celulele sistemului imunitar
Virgin Hyperloop, transportul viitorului prin capsule magnetice plutitoare
Virgin Hyperloop, transportul viitorului prin capsule magnetice plutitoare
Au șerpii urechi? Răspunsul i-ar surprinde pe mulți
Au șerpii urechi? Răspunsul i-ar surprinde pe mulți
O fosilă fantastică din Jurasic surprinde un prădător care devine la rândul său pradă
O fosilă fantastică din Jurasic surprinde un prădător care devine la rândul său pradă
Eva Braun, amanta pe care Adolf Hitler a ținut-o mult timp ascunsă
Eva Braun, amanta pe care Adolf Hitler a ținut-o mult timp ascunsă
Ziua în care ”fecioara din Orleans” a intrat în rândul sfinţilor
Ziua în care ”fecioara din Orleans” a intrat în rândul sfinţilor
Prețul argintului a crescut cu peste 70% în decurs de un an. Cât va mai dura creșterea?
Prețul argintului a crescut cu peste 70% în decurs de un an. Cât va mai dura creșterea?
Preadolescenţa poate însemna bătăi de cap pentru părinţi. Ce recomandă specialiştii
Preadolescenţa poate însemna bătăi de cap pentru părinţi. Ce recomandă specialiştii
Pocahontas, „prințesa indiană” devenită un simbol al culturii americane
Pocahontas, „prințesa indiană” devenită un simbol al culturii americane
Există o legătură între mărimea nasului și cea a penisului
Există o legătură între mărimea nasului și cea a penisului
„Fosilă vie” considerată dispărută de 273 milioane de ani, descoperită pe fundul Oceanului Pacific
„Fosilă vie” considerată dispărută de 273 milioane de ani, descoperită pe fundul Oceanului Pacific
Cum a schimbat un implant neural comportamentul social al șoarecilor. Efectele au fost imediate
Cum a schimbat un implant neural comportamentul social al șoarecilor. Efectele au fost imediate
Închisoarea Doftana. „Bastilia României” din care nu ar fi reușit să evadeze nimeni
Închisoarea Doftana. „Bastilia României” din care nu ar fi reușit să evadeze nimeni