Home » Lumea digitala » Aplicaţia care elimină chelnerul, creată de o echipă de IT-işti clujeni, este folosită la New York

Aplicaţia care elimină chelnerul, creată de o echipă de IT-işti clujeni, este folosită la New York

Autor: Oana Bujor 01.14.2017
O echipă de IT-şti din Cluj-Napoca a lansat o aplicaţie care permite trimiterea unei comenzi de pe telefonul mobil direct la bar, astfel încât clientul nu mai aşteaptă chelnerul, aceasta fiind introdusă şi în două restaurante de top din New York.
Echipa a dezvoltat aplicaţia Fastorder după ce proprietarul unei cafenele din Alba Iulia a realizat cât de grea este gestionarea unui număr mare de comenzi în perioadele aglomerate, când creştea timpul de aşteptare al chelnerului. „Aşa s-a născut Fastorder, la început am investit banii noştri ca să dezvoltăm aplicaţia, după care am găsit un partener care a investit 125.000 de euro în acest proiect. Un client intră într-un local care are implementată aplicaţia, o descarcă pe telefon, scanează codul QR şi se recunoaşte masa la care se află. Poate naviga prin meniu, face comanda direct la bar prin selectarea produselor, dar se poate chema şi un ospătar sau se poate cere debarasarea mesei. Se poate vedea cât este nota de plată iar în perioada următoare vom trece la o altă etapă, care presupune plata cu cardul direct de pe telefonul mobil a consumaţiei. Aplicaţia înseamnă reducerea timpilor de aşteptare a comenzii, astfel încât nu mai trebuie ca un client să aştepte după un chelner”, a declarat corespondentului MEDIAFAX Lucian Cramba, director executiv al Fastorder, proprietarul cafenelei de la care a pornit noul concept.
 
Potrivit acestuia, aplicaţia permite şi împărţirea notei de plată în cazul în care la masă sunt mai mulţi consumatori, în condiţiile în care se ştie clar ce a consumat fiecare, notează Mediafax.
 
”Aplicaţia traduce automat comanda în engleză, astfel încât poate fi utilizată şi de un client străin care serveşte masa sau bea o cafea într-un local partener din România. De asemenea, putem include în aplicaţie şi bacşişul care poate fi lăsat chelnerului. Un astfel de serviciu schimbă modul de interacţiune al clientului cu restaurantul şi îl ajută şi pe ospătar, îi face munca mai uşoară. Ospătarul ia comanda mergând direct la bar, ştie exact ce şi unde să aducă şi îl scuteşte de drumurile prin sală, iar aplicaţia le oferă informaţii despre preferinţele şi tendinţele de consum ale clienţilor”, a precizat Cramba.
 
În prezent, aplicaţia are peste 10.000 de utilizatori în România şi poate fi accesată în 80 de localuri – restaurante şi baruri – din mai multe oraşe din ţară: Cluj-Napoca, Craiova, Bucureşti, Ploieşti, Braşov, Timişara, Alba Iulia, iar recent a fost introdusă şi în două restaurante celebre din New York – ”Fresco by Scotto”, unde au luat masa, printre alţii, Donald Trump, Bill Clinton sau John Lennon, şi ”Cipriani”.
 
De asemenea, aplicaţia se pretează şi pentru hoteluri, unde clientul poate comanda room-service din cameră direct la bucătărie, sau pentru terasele de la mare.
 
Vă recomandăm să citiţi şi următoarele articole
 

 

Cele mai noi articole
Angajații care lucrează de acasă comit, cu convingere, 90% din erorile de conștientizare a securității cibernetice
Angajații care lucrează de acasă comit, cu convingere, 90% din erorile de conștientizare a securității cibernetice
Smartwatch-urile pentru copii pot fi periculoase
Smartwatch-urile pentru copii pot fi periculoase
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cum arăta prima Dacia 1100 scoasă pe linia de producţie a uzinei de la Mioveni
Cercetătorii au creat lentilele de contact inteligente care ar putea trata miopia
Cercetătorii au creat lentilele de contact inteligente care ar putea trata miopia
Consola PlayStation 5 va fi disponibilă în România din noiembrie. La cât ajunge prețul
Consola PlayStation 5 va fi disponibilă în România din noiembrie. La cât ajunge prețul
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Cum au evoluat costumele de baie de-a lungul istoriei. Top 30 de imagini unice
Aventuri cu maimuțe. Un bărbat care și-a pierdut telefonul, l-a găsit plin de selfie-uri cu maimuțe
Aventuri cu maimuțe. Un bărbat care și-a pierdut telefonul, l-a găsit plin de selfie-uri cu maimuțe
Un studiu recent susține că SARS-CoV-2 a fost transmis între nurci și oameni
Un studiu recent susține că SARS-CoV-2 a fost transmis între nurci și oameni
Cercetătorii au testat camera foto a viitorului telescop Vera Rubin și au stabilit un record
Cercetătorii au testat camera foto a viitorului telescop Vera Rubin și au stabilit un record
Cele mai întâlnite animale din cultura japoneză și interpretările acestora
Cele mai întâlnite animale din cultura japoneză și interpretările acestora
Top 10 detalii fascinante despre strămoșii noștri
Top 10 detalii fascinante despre strămoșii noștri
Cât de rapid s-au răspândit genele pentru toleranța la lactoză în Europa
Cât de rapid s-au răspândit genele pentru toleranța la lactoză în Europa
Țara în care un copil a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru blasfemie
Țara în care un copil a fost condamnat la 10 ani de închisoare pentru blasfemie
Podul istoric al României, testat cu preţul vieţii de creatorul lui
Podul istoric al României, testat cu preţul vieţii de creatorul lui
Salutul prin atingerea cotului nu mai este recomandat pe timp de pandemie. Ce spune Organizația Mondială a Sănătății
Salutul prin atingerea cotului nu mai este recomandat pe timp de pandemie. Ce spune Organizația Mondială a Sănătății
Un studiu dezvăluie că românii nu conștientizează cât de grav este diabetul de tip 2
Un studiu dezvăluie că românii nu conștientizează cât de grav este diabetul de tip 2
Arheologii au descoperit o piscină antică în apropiere de Roma
Arheologii au descoperit o piscină antică în apropiere de Roma
Premiile Ig Nobel. Un experiment care implică heliul și aligatorii, printre „marii laureați”. Lista tuturor câștigătorilor
Premiile Ig Nobel. Un experiment care implică heliul și aligatorii, printre „marii laureați”. Lista tuturor câștigătorilor