Home » Natură » 15 specii de animale care vor dispărea cât de curând

15 specii de animale care vor dispărea cât de curând

Publicat: 19.03.2015
Un studiu recent a arătat că majoritatea speciilor de vertebrate aflate pe cale de dispariţie, mai exact 841, ar putea fi salvate de la extincţie dacă am lua măsuri imediate şi dacă s-ar investi circa un milion de dolari pe an pentru salvarea unei specii.

Din păcate, însă, există 15 animale ale căror şanse de supravieţuire sunt extrem de scăzute, chiar dacă eforturi consistente s-ar face începând de acum pentru conservarea lor.

”Evaluarea oportunităţii de conservare pe care am făcut-o arată caracterul urgent al implementării unor acţiuni înainte de a fi prea târziu”, a explicat unul dintre cercetători, Dalia A. Conde, de la Universitatea din Danemarca de sud. ”Mai mult, este imperativ să determinăm raţional ce acţiuni trebuie luate pentru speciile despre care am descoperit că au cele mai mici şanse de a supravieţui”, a adăugat ea.

Majoritatea celor 841 de specii ar putea fi salvate cu ajutorul unei investiţii anuale totale de 1,3 miliarde de dolari, 39% dintre acestea fiind creditate cu şanse mari de supravieţuire. Din acest buget, puţin peste 1,1 miliarde de dolari ar trebui folosiţi pentru conservarea speciilor în habitatul lor natural, diferenţa fiind alocată pentru o susţinere complementară în grădinile zoologice.

Cu toate acestea, 15 dintre speciile analizate ar avea şanse extrem de scăzute de a nu dispărea, chiar dacă ar fi investite sumele de mai sus.

Acestea sunt într-un pericol iminent de dispariţie din cauza unui cumul de factori legat de problemele care ţin de habitatul lor natural (urbanizarea, instabilitatea politică şi/sau protejarea şi managementul habitatului). Acestea au şanse mici de a supravieţui chiar şi într-o grădină zoologică din cauza problemelor legate de costurile ridicate ale expertizelor de reproducere.

Amfibieni:

– salamandra Bay Lycian, Lyciasalamandra billae, Turcia.
– perereca, Bokermannohyla izecksohni, Brazilia.
– broasca de copac Campo Grande, Hypsiboas dulcimer, Brazilia.
– broasca pitic Santa Cruz, Physalaemus soaresi, Brazilia.
– broasca Zorro, Pseudophilautus Zorro, Sri Lanka.
– juanii Allobates, Columbia.

Păsări:

– ciocârlie lui Ash, Mirafra ashi, Somalia.
– pasăreaTahiti monarch, Pomarea nigra, Polinezia Franceză.
– petrelul lui Zino, Pterodroma Madeira, Madeira.
– petrelul Mascarene, Pseudobulweria aterrima, Insula Reunion.
– cinteza Wilkins, Nesospiza wilkinsi, Tristan da Cunha.
– albastrosul Amsterdam, Diomedea amsterdamensis, New Amsterdam (Amsterdam Island).

Mamifere:

– şoarecele Mount Lefo, Lophuromys eisentrauti, Camerun.
– şobolanul alpinist Chiapan, Tylomys bullaris, Mexic.
– popândăul de buzunar tropical, Geomys tropicalis.