Home » Natura » O nouă specie de peşti, denumită după un personaj din franciza „Războiul stelelor” – VIDEO

Autor: Corina VÂRLAN 03.21.2015
O nouă specie de peşti a primit numele lui Greedo, un personaj din franciza "Războiul stelelor/ Star Wars", ucis de Han Solo în primul film din această serie cinematografică de mare succes, informează maxisciences.com.

Personajul cinematografic Greedo era un vânător de recompense, care a avut o scurtă apariţie în primul film din această franciză, „Star Wars: Episode IV – A New Hope”, lansat pe marile ecrane în anul 1977. Acel personaj de ficţiune, ucis foarte repede de Han Solo – unul dintre personajele principale – avea un chip alungit şi cu ochi proeminenţi. Aceste caracteristici le prezintă şi noua specie de peşte-pisică denumită după el.

Primele exemplare din această specie au fost descoperite în 1998 în fluviul Gurupi din Brazilia. Oamenii de ştiinţă au avut nevoie de mai mulţi ani până să facă lumină asupra identităţii acelor exemplare. Descrierea lor a fost realizată de Jonathan Armbruster, profesor de biologie la Universitatea Auburn din statul american Alabama, care a examinat mai multe exemplare ce au fost capturate în anul 2005.
În acel an, biologul american a ajuns la concluzia că peştii aparţineau peckoltia vittata, o specie deja existentă.

Totuşi, având numeroase dubii în legătură cu acea interpretare, savantul american a decis să analizeze din nou peştii brazilieni, cu mai multă atenţie, în septembrie 2014. De această dată, nu a mai existat niciun dubiu: ei aparţineau unei specii noi.

Într-un comunicat de presă, Jonathan Armbruster spune că numele speciei i-a venit în minte după o discuţie pe care a purtat-o cu unul dintre colegii săi, Chris Hamilton: „A primit acel exemplar şi mi-a zis că seamănă cu un personaj din «Star Wars». După câteva momente de gândire, mi-am dat seama că se referea la Greedo”.

FOTO: Huffington Post    FOTO: Huffington Post

Astfel, noua specie de peşti brazilieni a primit denumirea oficială Peckoltia greedoi.

Noua specie de peşti nu este singura care a primit o denumire ce reprezintă un omagiu adus unui personaj de ficţiune sau unei celebrităţi reale. Anterior, savanţii au acordat unei specii de muşte denumirea Scaptia beyonceae, după numele cântăreţei Beyonce, iar o specie dispărută de artropode a primit numele Kootenichela deppi, o denumire aleasă pentru a omagia personajul Edward-mâini-de-foarfece interpretat de actorul Johnny Depp în filmul omonim.

Descoperirea unor lame munificate dezvăluie noi detalii despre incași