Home » Natură » Acest biban care poate trăi până la şase zile pe uscat ameninţă ecosistemul australian – VIDEO

Publicat: 13.06.2015
O specie ”invazivă” de peşti, care se pot târî pe uscat şi rezistă până la şase zile afară din apă, ameninţă să ajungă pe ţărmul din Australia, după ce a migrat de la sud, din Papua Noua Guinee.

Acest biban ar reprezenta ”un dezastru major” pentru anumite specii native de peşti din Australia, dar şi pentru alţi locuitori ai zonelor umede, cum ar fi ţestoasele sau păsările, susţine Nathan Waltham, de la Universitatea James Cook.

Bibanul are ţepi ascuţiţi pe membrana extensibilă a branhiilor, pe care le foloseşte pentru a se trage pe uscat.

Waltham susţine că peştele poate trăi pe uscat perioade lungi de timp deoarece ”lângă branhii are plămâni, la fel ca noi, deci poate respira aer pe uscat”.

Cercetătorul susţine că acest peşte se umflă atunci când este înghiţit de prădători mai mari, blocându-le astfel gâtul până când aceştia se sufocă şi mor. Bibanii, somnii şi chiar unele păsări acvatice au murit astfel, susţine Waltham. Această abilitate a bibanului îi îngrijorează pe ecologişti. ”Când populează o regiune în care nu sunt găsiţi în mod obişnuit, pot distruge balanţa acelui habitat”, spune Waltham.

Sursă: The Guardian