Home » Natura » Chinezii deschid cea mai mare fabrică de clonare din lume: ”Vom crea, prin clonare, câte 100.000 pe an”

Descopera 11.24.2015
China creează cea mai mare fabrică din lume de clone pentru a recrea câini dresaţi, animale de companie, caii de curse şi vite mari cornute.
Agenţia de ştiri Xinhua a anunţat că oamenii de ştiinţă chinezi au semnat un acord pentru a crea un centru comercial al clonării animalelor în Tianjin, nord-estul Chinei.

Fabrica va fi creată în Zona de Dezvoltare Economică şi Tehnologică din Tianjin (TEDA), care este un parc de dezvoltare al afacerilor, sponsorizat de guvernul chinez. Construcţia clădirii principale a început deja, iar oamenii de ştiinţă vor începe să lucreze în prima jumătate a anului 2016.

Proiectul va fi în comun cu institutul de cercetare Sinica, implicat în cercetarea celulelor stem şi medicina regenerativă, precum şi cu Universitatea din Beijing, Academia Internaţională de Biomedicină din Tianjin şi Fundaţia de Cercetare Sooam Biotech din Coreea de Sud. Acesta din urmă a fost puternic implicată în încercarea de a recrea mamutul lânos prin intermediul tehnicilor de clonare.

În jur de 3 milioane de euro a fost investiţi în acest centru, care va include, de asemenea, un spaţiu de depozitare de gene şi un muzeu. Xu Xiaochun, preşedinte al Boyalife, care deţine Sinica, a declarat că centrul va fi capabil să producă 100.000 de embrioane de bovine în fiecare an, pentru început, mai târziu vor ajunge şi la un milion. El a afirmat că fermierii luptă până în prezent să satifsacă necesarul de carne de vită.

Cercetatorii din China au clonat oi, bovine şi porcine încă în anul 2000, dar, mai recent, oamenii de ştiinţă sunt în căutarea donatorilor animalieri pentru cercetări non-ştiinţifice. Primul centru comercial de clonare a animalelor din China a fost înfiinţat în 2014, în partea de est a provincia Shandong. Primul proiect al oamenilor de ştiinţă din Shandong a fost clonarea a trei căţei de mastiff tibetan de sânge pur – o rasă foarte mult căutată de chinezi.

Xinhua a declarat că un număr tot mai mare de companii sunt în căutarea tehnologiei speciale de a  clona în scopuri comerciale, iar domeniul clonării animalelor este unul ce se bucură de un interes deosebit.

Clonarea câinilor dresaţi este un proiect deja stabilit cu serviciul vamal din Coreea de Sud. Primul câine a fost clonat încă în 2009, din celulele de la un „superb” câine canadian sniffer, donate de către oamenii de ştiinţă de la Universitatea Naţională din Seul, Coreea de Sud.

Câinii sunt folosiţi pentru a preveni transportarea drogurilor la aeroportul principal şi la trecerea frontierelor.