Home » Natură » O specie rară de fluture amazonian a primit numele naturalistului David Attenborough – FOTO

Publicat: 03.12.2015
O specie rară de fluture amazonian a primit numele naturalistului şi prezentatorului de televiziune britanic David Attenborough, informează dailymail.co.uk.

Este cea de-a 11-a specie de animale şi plante şi, totodată, prima specie de fluturi, care a fost denumită după celebrul naturalist britanic. Fluturii din specia Euptychia attenboroughi sunt extrem de rari şi trăiesc doar în pădurile tropicale din bazinul superior al fluviului Amazon, în Venezuela, Columbia şi Brazilia.

Fluturii din această specie trăiesc într-un teritoriu foarte restrâns, de doar 500 de kilometri pătraţi.

Studiul a realizat de o echipă internaţională de cercetători, coordonaţi de Andrew Neild de la Muzeul de Istorie Naturală din Marea Britanie şi Shinichi Nakahara de la Universitatea Florida din Statele Unite.

Studiul a fost publicat în revista ştiinţifică ZooKeys.

Printre celelalte specii denumite în onoarea naturalistului David Attenborough se află Ctenocheloides attenboroughi – un crevete din Madagascar -, Nepenthes attenboroughii – o plantă din Filipine – şi Trigonopterus attenboroughii – o gărgăriţă din Indonezia.

Sir David Attenborough şi-a început cariera în 1952, este redactor ştiinţific şi cercetător naturalist. Este singurul om de televiziune care a primit trofee BAFTA pentru emisiuni realizate în formatele alb-negru, color, HD şi 3D.

David Attenborough a devenit celebru graţie emisiunii sale despre natură „Life on Earth”, produsă şi difuzată de BBC. Bogata sa filmografie include şi alte producţii extrem de populare, precum „Frozen Planet”, „Planet Earth”, dar şi două documentare deja recompensate cu Peabody Award – „The Private Life of Plants” şi „The Life of Birds”.

Printre cele mai recente proiecte ale sale se află producţiile „Rise of the Animals: Triumph of the Vertebrates”, „Paradise Birds”, „Natural World: Big Birds” şi „Conquest of the Skies 3D”.

Teatrul Național București, cultură la kilometrul zero al Capitalei (DOCUMENTAR)