Home » Natura » Acest peşte TRANSPARENT îşi capătă culoarea doar la maturitate. FOTO+VIDEO

Acest peşte TRANSPARENT îşi capătă culoarea doar la maturitate. FOTO+VIDEO

Autor: Marina Manastîrlî 01.20.2016
Natura este plină de lucruri interesante. Un exemplu sunt anghilele, peştii care sunt transparenţi până ajung la maturitate.
Unii peşti şi anume anghilele (cele doua specii principale de anghilă: anghila europeană – Anguilla anguilla – şi anghila americană – Anguilla rostrata) traversează stadiul de larvă ce se numeşte leptocephalus.

Anghilele se caracterizează printr-un corp alungit în formă de şarpe, cilindric, de obicei comprimat lateral în regiunea cozii. Corpul este gol sau acoperit cu solzi fini, ce nu se acoperă reciproc, fiind aşezaţi în zig-zag. Anghilele trăiesc în mările calde şi temperate de unde urcă şi în râuri.

Leptocephalus (însemnând ”cap subţire” ) este larva plată şi transparentă a anghilelor marine, precum şi a altor membri ai Supraordinului Elopomorpha. Acesta este unul dintre cele mai diverse grupuri, conţinând 801 de specii în 24 de comenzi, 24 de familii şi 156 de genuri.

Acest grup este considerat că ar fi apărut în perioada Cretacicului, în urmă cu peste 140 de milioane de ani. Peşti cu o etapă larvară leptocephalus includ anghilele cele mai cunoscute, precum: Conger, anghila Moray, şi anghila grădină, şi anghilele de apă dulce ale familiei Anguillidae, plus alte peste 10 de familii de tipuri cunoscute mai puţin de anghilă marine. Acestea sunt toate anghile ale ordinului Anguilliformes.
.
Corpurile lor conţin substanţe gelatinoase în interior, dar şi muşchi cu segmente ale benzilor musculare longitudinale- miomerii vizibili pe extreior. Organele lor interne sunt extrem de mici, iar un simplu tub este pe post de intestin. Aceşti peşti nu au celule roşii în sânge până când nu încep să se metamorfozeze din stadiul de larvă în stadiul de tineri când deja încep să se asemene mai mult cu anghilele. Această combinaţie de caracteristici îi conferă o trăsătură specifică şi anume abilitatea de a fi transparenţi cât sunt în stadiul de larvă.

Pe litoralul Oceanului Atlantic şi cel al Mării Nordului, la gurile râurilor apar în cantităţi imense, în special primăvara, peştişori mici, lungi de circa 8 cm, subţiri şi transparenţi. Aceştia sunt puii anghilelor de râu. Ei migrează în susul râurilor, până la cei mai îndepărtaţi afluenţi. Cu timpul, peştişorii îşi pierd transparenţa şi încep să dobândească o culoare închisă.