Home » Natura » Pisicile pot utiliza fizica! Un studiu recent a constatat că felinele folosesc legile fizicii pentru a detecta prada – FOTO+VIDEO

Autor: Marina Manastîrlî 06.17.2016
Omul nu este singura creatură capabilă să utilizeze ştiinţa pentru a o aplica în viaţa reală.

Felinele pot, de asemenea, înţelege elementele de bază ale fizicii.

Un nou studiu aduce dovezi că pisicile au, de asemenea, conceptul rudimentar despre legile fizicii şi principiul cauză-efect. Simţul auditiv acut al animalului, împreună cu aplicarea acestor concepte, le permite să vâneze mai uşor.

Cercetătorii din Japonia au încercat să afle dacă pisicile pot anticipa prezenţa unui obiect invizibil într-o cutie, ghidându-se numai pe sunetul produs de container, atunci când este scuturat. Oamenii de ştiinţă au vrut să ştie dacă pisicile se aşteaptă ca un obiect să cadă din cutie, atunci când containerul este întors. Pentru experiment, cercetătorii au recrutat 30 de pisici domestice.

Cercetătorul Saho Takagi, de la Universitatea Kyoto, din Japonia, şi colegii lui, au scuturat mai multe cutii în faţa pisicilor, fără ca măcar un sunet să fie emis. De asemenea, au răsturnat cutii. Este de menţionat faptul că din puţine cutii au căzut obiecte.

Din scenariile de cercetare, cutiile care zăngăneau conţineau obiecte, iar cutiile silenţioase nu aveau nimic în interior.

Takagi şi colegii săi au observat că pisicile tind să privească mai mult la cutiile care zângăneau în timpul experimentului, ceea ce sugerează că au anticipat corect prezenţa unui obiect ce poate emite sunet în interiorul containerului. Felinele, de asemenea, s-au uitat mai mult când o cutie întoarsă a generat rezultate neaşteptate care sfidauză legile fizicii, spre exemplu o cutie care emitea sunet, odată întoarsă nu a eliberat nimic din ea.

Takagi a explicat că aceste animale folosesc o înţelegere cauzală-logică a zgomotului sau a sunetelor atunci când prezic prezenţa obiectelor invizibile.

„Rezultatele sugerează că pisicile folosesc o înţelegere de cauzalitate logică a stimulilor auditivi, pentru a prezice apariţia obiectelor invizibile”, au notat cercetătorii în studiul lor, care a fost publicat în revista Animal Cognition.

Cercetătorii consideră că mediul specific speciei afectează capacitatea lor de a acumula informaţii despre sunetul pe care-l aud. Acest lucru înseamnă că stilul natural de vânătoare al animalului poate favoriza o capacitate de deducţie bazată pe sunete.

Pisicile, de multe ori, vânează pe timp de noapte, ceea ce face ca vederea să le fie limitată, iar acest lucru le creează nevoia de a deduce localizarea prăzii după sunete.

Sursa: Techtimes