Home » Natură » Lumea MINUNATĂ descoperită în apele îngheţate din Antarctica – VIDEO

Lumea MINUNATĂ descoperită în apele îngheţate din Antarctica – VIDEO

Publicat: 24.12.2016
Cercetătorii australieni au ataşat o cameră unui vehicul controlat de la distanţă pe care l-au scufundat sub stratul de gheaţă din golful O'Brien din estul Antarcticii.

Videoclipul realizat de exploratori dezvăluie minunata lume subacvatică din Antarctica. Vehiculul a recuperat dispozitivul SeapHox, care a prelevat probe privind aciditatea, nivelul oxigenului şi temperatura apei din noiembrie anul trecut.  ,,Atunci când ne gândim la viaţa marină din Antarctica, cele mai cunoscute specii sunt pinguinii, balenele şi focile. Filmarea dezvăluie un mediu dinamic şi colorat plin de bureţi de mare, păianjen de mare, arici şi castraveţi de mare,” a declarat Glenn Johnstone, biolog din cadrul Australian Arctic DIvision.

Biodiversitatea trăieşte în ape cu temperaturi de -1,5 grade Celsius pe tot parcursul anului şi este acoperită de un strat de 1,5 metri grosime de gheaţă pentru 10 luni din an.

,,Ocazional, un iceberg se poate mişca şi poate distruge anumite vietăţi marine, dar în mare parte gheaţa furnizează un strat de protecţie împotriva furtunilor.,” spune Johnstone.

Cercetătorii abia încep să înţeleagă biodiversitatea şi complexitatea Antarcticii, precum şi ameninţările din această zonă.

Puteţi urmări mai jos biodiveritatea din adâncurile îngheţate ale Antarcticii.