Prima pagină Natura

O reptilă marină cu gât lung, care a trăit înaintea dinozaurilor, năştea pui vii

Oana Bujor 02.20.2017 | ● Vizualizări: 1157
Credit: Universitatea Hefei     + zoom
Galerie foto (1)

Un strămoş antic al crocodilului năştea pui vii, spun cercetătorii. Dezvăluirea vine după descoperirea unei fosile de acum 250 de milioane de ani care conţine un embrion în interiorul ei. Fosila aparţine unui strămoş al crocodilului prezent în mările din sudul Chinei.

Naşterea puilor vii este obişnuită pentru mamifere, până în prezent doar crocodilii şi păsările depun ouă, Daily Mail.

Cercetătorii de la Universitatea Hefei din China au prezentat descoperirea unei fosile a unui animal neobişnuit cu gâtul lung, denumit DInocephalosaurus.  În interiorul toracelui a fost descoperit un embrion, fapt ce sugerează că animalele dinaintea dinozaurilor năşteau pui vii.

Profesorul Jun Liu afirmă: ,,Am fost atât de entuziasmaţi când am văzut specimentul de embrion acum câţiva ani, când l-am descoperit, încât nu am ştiut cu siguranţă dacă este vorba de un embrion sau de ultima masă a animalului''.

Deşi există o istorie de peste 200 de milioane de ani, informaţiile despre sistemul reproducător al acestui grup de animale care a trăit înaintea perioadei jurasice erau necunoscute până în prezent.  Analizele au dovedit că naşterea puilor vii este asociată şi cu determinarea genetică a sexului.

Profesorul Chriss Organ, un alt autor al lucrării, susţine că ,,unele reptile din zilele noastre, precum crocodilii, pot determina sexul puilor prin intermediul temperaturii din cuib''.

,Am identificat faptul că Dinocephalosaurus este un strămoş îndepărtat al crocodilului, care determină sexul puilor genetic,'' adaugă el.

Tag-uri: dinozauri | crocodil | pui | fosila