Home » Natură » O creatură antică bizară îi contrariază pe savanţi de mai bine de 60 de ani. Este peşte?

Publicat: 25.02.2017
Anul trecut, savanţii au declarat un mister vechi de un deceniu rezolvat, reuşind să clasifice creatura bizară din imaginea de mai sus. Acum, însă, un grup de cercetători susţine că această clasificare este eronată - nu este posibil ca acest animal să fi fost un peşte.

Poreclit monstrul Tully, creatura aparţine genului Tullimonstrum şi se crede că ar fi trăit în apele puţin adânci pe coasta de est a Americii de Nord acum 300 de milioane de ani, informează Science Alert.

Din acest gen se cunoaşte o singură specie, T. gregarium, fosilele acesteia fiind găsite doar în Mazon Creek de lângă Illinois.

După cum se vede în imaginea de sus, monstrul Tully avea aripioare ca o sepie, pedunculi oculari ca un crab şi fălci bizare.

Aceste trăsături amestecate de la multe specii fac extrem de dificilă clasificarea creaturii. Laurean Sallan de la Universitatea din Pennsylvania, care a participat la acest studiu, susţine că „animalul nu poate fi clasificat din cauza ciudăţeniei acestuia”.

Prima dată a fost descoperit în 1955 de către un colecţionar amator de fosile pe nume Francis Tully, după care şi numele monstrului.

În ciuda multor studii de-a lungul timpului, nu s-a putut preciza cu exactitate o clasificare. Sam Giles, un membru al acestei echipe de cercetare, precizează că „este important de a încorpora dovezile atunci când examminăm fosile enigmatice”.

Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea Yale a susţinut că impregnaţiile lăsate în rocă nu sunt de la ţesut moale, ci de la un schelet, considerând că animalul este vertebrat. Al doilea studiu a ajuns la aceeaşi concluzie în urma scanărilor cu microscopul electronic, aflând că are ochi complecşi, iar acest lucru indica faptul că era vertebrat.

Echipa de la Universitatea din Pennsylvania contrazice ambele studii. În primul caz, există în cele mai multe cazuri impregnaţii ale ţesutului moale, iar în al doilea caz există o sumedenie de exemple de nevertebrate cu ochi complecşi, precum caracatiţele, deci acesta nu poate fi un criteriu.

Aşadar, acest studiu susţine că în cazul monstrului Tully, nu s-a rezolvat absolut nimic, rămânând o creatură la fel de misterioasă ca acum mai bine de 60 de ani când a fost descoperită.

Locuitorii din Noua Zeelandă sunt ŞOCAŢI de un ,,monstru” care a eşuat pe mal