Home » Natură » Un nou studiu asupra unor fosile vechi de 550 de milioane de ani relevă detalii FASCINANTE care pot rescrie istorie evoluţiei vieţii

Publicat: 23.05.2017
Acum 550 de milioane de ani, creaturi plate, cu corpul moale, se găseau în abundenţă în oceane. Acestea se hrăneau cu microbi şi alge şi puteau fi şi de jumătate de metru. Recent, cercetătorii de la Universitatea din California au studiat fosilele acestora pentru a dezvălui secretele vieţii de la început.

Savanţii au arătat că Dickinsonia s-a dezvoltat într-un mod complex, folosind „uneltele” genetice ale speciilor actuale, relatează Science Daily.

Lucrarea a fost publicată în revista de specialitate PLOS ONE.

Dickinsonia este o creatură cu corpul moale, de formă plată şi ovală şi care are striaţii numite moduli, după cum arată imaginea de mai jos.

Credit: University of California, Riverside

Există un mare interes din partea paleontologilor pentru că acestea sunt primele organisme care au devenit mari şi complexe şi care au dezvoltat abilităţi de locomoţie şi care au format comunităţi. Din păcate, se ştiu încă foarte puţine despre aceste creaturi. A fost dezbătut chiar şi statutul taxonomic al acestui grup de organisme.

Mary Droser, co-autoare a cercetării, a precizat că „o parte din acest studiu a reprezentat încercarea de a pune Dickinsonia în contextul evoluţiei vieţii timpurii. Doream să ştim dacă aceste creaturi au făcut parte dintr-un grup de animale care a supravieţuit sau a fost un experiment evolutiv eşuat”.

Pentru a studia organismul, cercetătorii au călătorit până în deşertul din sudul Australiei care abundă de fosile ale Dickinsoniei.

Aceştia au analizat dimensiunea, forma şi structura a aproape 1.000 de specimene, arătând dezvoltarea animalului, în particular a modulelor, care sunt complexe şi care au menirea de a menţine forma ovală a organismului. Acumularea de noi module sugerează că organismul se dezvolta într-un mod similar cu multe organisme actuale de astăzi (inclusiv omul) care prezintă o simetrie bilaterală. Totuşi, cercetătorii nu consideră că Dickinsonia este strămoşul omului, întrucât îi lipsesc alte trăsături, precum existenţa unei cavităţi bucale sau existenţa anusului.

Microbii din oceane cantaresc cat 240 de miliarde de elefanti