Home » Natura » 66 de milioane de copaci plantaţi în 12 ore. Ţara care a reuşit să doboare un nou record mondial, în numele ”Mamei Planetă”

07.08.2017
India a plantat 66 de milioane de copaci în 12 ore, ca parte a unei campanii de mediu care a urmărit doborârea unui record mondial. Mai mult de 1,5 milioane de voluntari au fost implicaţi în această operaţiune uriaşă care a avut loc de-a lungul râului Narmada, în statul Madhya Pradesh.
Prin acordul de la Paris, India s-a angajat să-şi sporească suprafaţa forestieră cu până la cinci milioane de hectare înainte de anul 2030, pentru a combate schimbările climatice. Anul trecut, voluntarii din Uttar Pradesh au stabilit un record mondial prin plantarea a mai mult de 50 de milioane de copaci într-o singură zi, scrie Gândul.
Echipa de observatori din partea Guiness World Records a monitorizat şi plantarea de duminică, iar săptămânile viitoare vor confirma, cel mai probabil, că a fost stabilit un nou record. Campania a fost organizată de guvernul Madhya Pradesh, iar 24 de zone din bazinul râului Narmada au fost alese ca locuri de plantare potrivite şi care cresc şansele de dezvoltare a plantelor. Voluntarii au plantat mai bine de 20 de specii diferite de copaci.

Minsitrul Shivraj Singh Chouhan a descris această zi drept una „istorică”. Acesta a transmis că voluntarii, inclusiv copii şi oameni în vârstă, au plantat 66,3 milioane de puieţi în intervalul 7 dimineaţa – 7 seara.

Citeşte continuarea în Gândul.