Home » Natura » Acum ştim cum arăta prima floare care a existat pe Pământ

Acum ştim cum arăta prima floare care a existat pe Pământ

Autor: Alexandru Voiculescu 08.04.2017
Un studiu efectuat de o echipă internaţională de botanişti a reuşit să reconstruiască floarea ancestrală, din care a apărut multitudinea de flori din prezent.

Deoarece nu s-au găsit fosilele acestei flori care datează de acum mai bine de 140 de milioane de ani, cercetătorii au studiat caracteristicile a 800 de specii descendente, scrie Science Alert.

Prin compararea similarităţilor şi diferenţelor dintre aceste flori, este posibilă o descriere a trăsăturilor florii primordiale.

Astfel, conform articolului publicat în Nature Communications, cercetătorii au ajuns la concluzia că floarea originală semăna cu magnolia actuală: avea mai multe petale nediferenţiate aranjate în cercuri concentrice. În centru se aflau mai multe rânduri de organe sexuale, atât feminine, cât şi masculine. În acest sens, noul studiu ajută la rezolvarea controversei cu privire la organele sexuale ale plantei, dacă erau separate sau dacă se aflau în aceeaşi floare. Cercetătorii precizează că floarea primordială era un hermafrodit.

Credit: Hervé Sauquet & Jürg Schönenberger

Sexele combinate pot reprezenta un avantaj atunci când se colonizează noi medii, întrucât un singur individ poate fi propriul său partener, iar conform observaţiilor, multe specii de plante care colonizează insule izolate tind să aibă flori hermafrodite. De aceea,  cercetătorii susţin ideea că această combinaţie între sexe a ajutat primele plante cu flori să obţină un avantaj în faţa rivalilor.

Deşi prima floare pare similară cu cele actuale, aceasta are câteva aspecte particulare. Spre exemplu, savanţii sugerează că primele flori aveau organele sexuale în cercuri concentrice şi nu în spirală, aşa cum se credea anterior. De asemenea, aceste cercuri erau mai numeroase ca la florile actuale.

Rămăşiţele fosilizate ale ”primei flori din lume” au fost descoperite. ”Această plantă ne arată cum a început totul”