Home » Natură » Imagini RARE cu rechinul de Groenlanda. A trăit mai mult de 500 de ani şi este considerată cea mai longevivă vertebrată de pe Terra

Publicat: 06.03.2018
Pentru cercetători observarea şi monitorizarea speciilor marine poate fi dificilă. Însă cel mai greu este să surpinzi vietăţile care trăiesc la mari adâncimi în ape acoperite de gheaţă. Recent aceştia au reuşit să înregistreze imagini uimitoare cu rechinul de Groenlanda din regiunea Arctică.

Videoclipul le-a oferit specialiştilor detalii semnificative privind abundenţa, mărimea şi comportamentul  acestor animale. Conform Mail Online, majoritatea detaliilor pe care specialiştii le cunosc despre rechinul de Groenlanda provin din surse istorice.

Rechinul a fost pescuit până în anul 1960, în apele din nordul Atlanticului pentru grăsimea din ficatul lui. În prezent mai există pescuit în Groenlanda, dar este limitat.

Conform cercetătorilor specia poate ajunge şi la vârste de 500 de ani. În perspectivă, acest fapt atestă că rechinii care trăiesc şi astăzi au trăit în perioada în care Mayflower a adus primii pelerini în America sau când Isaac Newton a realizat prima teorie despre gravitaţie. Aceşti rechini pot trăi o perioadă mai lungă de timp datorită procesului lent de creştere (un centimetru pe an), însă fiind foarte greu de observat, cercetătorii nu au fost niciodată siguri de această teorie.

Deşi este un înotător estrem de lent şi complet orb, rechinul de Groenlanda este totuşi unul dintre cei mai mari prădători din Arctic