Home » Natura » National Geographic lansează documentarul intitulat ”O planetă stranie”

National Geographic lansează documentarul intitulat ”O planetă stranie”

Autor: Mihaela STOICA 03.25.2018
National Geographic lansează duminică, 25 martie, începând cu ora 21:00, un nou serial documentar, intitulat ''O planetă stranie'', care spune povestea Pământului şi a cărui gazdă este Will Smith.
”O planetă stranie”  este povestea Pământului, planeta noastră curios calibrată şi interconectată, o planetă specială şi mustind, în felul său unic, de viaţă printre celelalte corpuri cereşti în mare parte necunoscute şi neprimitoare. Serialul beneficiază de contribuţia extraordinară a unui grup de astronauţi de elită care au văzut Pământul într-un tablou mai larg şi care oferă perspective unice şi relatează amintirile personale despre planeta noastră văzută din spaţiu.

”Sunt încântat să-l avem pe Will Smith în rolul de ghid al acestui serial. Carisma, inteligenţa şi umanismul său vor aduce un mare plus acestui proiect, atrăgând privitorii în această poveste unică despre minunile surprinzătoare care fac posibilă viaţa pe Pământ”, afirmă Darren Aronofsky, regizorul serialului, cunoscut publicului larg pentru producţii precum “Black Swan” (cu Natalie Portman), “Requiem for a Dream” sau “Pi”.

”Punând împreună magnetismul inegalabil şi global al lui Will Smith cu vedetele noastre astronauţi, care au ajuns mai departe de planeta noastră, spunem povestea incredibilă a complexităţilor acesteia”, spune Tim Pastore, preşedinte al diviziei de producţie şi programe originale din cadrul National Geographic.

Obiectivul documentarului este să reimagineze programele informative şi să ofere publicului un spectacol cinematic cum n-au mai văzut. ”Vom examina ştiinţa din spatele minunatei noastre planete şi vom aduce poveşti captivante şi provocatoare; şi cine ar putea face acestea mai bine decât vizionarul Darren Aronofsky şi partenerii săi de la Protozoa Pictures, incomparabilul Will Smith şi echipa noastră de astronauţi legendari?”, spune Root.

Pe lângă carisma lui Smith, astronauţii din ”O planetă stranie” aduc o viziune şi emoţii unice firului narativ, completând povestea cu secvenţe dramatice, inspiratoare şi date ştiinţifice care dezvăluie întorsăturile magice ale sorţii ce au permis vieţii pe Pământ să apară, să se dezvolte şi să supravieţuiască. Experienţele lor personale sunt portaluri către teme vitale explorate pe parcursul serialului, între care geneza vieţii, moartea, violenţa cosmică, inteligenţa umană, sacrificiul, terraformarea şi altele.

Chris Hadfield este primul astronaut canadian care a condus Staţia Spaţială Internaţională şi singurul canadian care s-a aflat vreodată în Staţia Spaţială Rusă Mir în timp ce se afla pe orbită. Hadfield a părăsit Pământul de trei ori şi a petrecut un total de 166 de zile în spaţiu.

Născut în Brooklyn, astronomul şi fostul astronaut Jeff Hoffman a străbătut 21,5 milioane de mile în spaţiu şi a zburat în spaţiu de cinci ori, una dintre acestea fiind prima misiune de a ajunge la Telescopul Spaţial Hubble.

Fostul astronaut Mae Jemison tocmai a sărbătorit 25 de ani de la misiunea sa în spaţiu la bordul navetei Endeavour, scriind istorie ca prima femeie afro-americană care a ajuns în spaţiu. Fostul astronaut Jerry Linenger, care a supravieţuit celui mai sever incendiu petrecut vreodată la bordul unei nave spaţiale aflate pe orbită, a petrecut aproape cinci luni pe staţia spaţială rusă Mir şi a înregistrat 50 de milioane de mile doar în acea misiune.

Mike Massimino, prima persoană care a trimis un tweet din spaţiu, fostul astronaut Massimino a zburat în două misiuni spaţiale pentru a repara Telescopul Spaţial Hubble. Singura persoană din Liga Naţională de Fotbal care a zburat în spaţiu, fostul astronaut Leland Melvin, a călătorit în spaţiu de două ori şi a petrecut acolo mai bine de 565 de ore.

Nicole Stott, cunoscut drept ”Astronautul artist”, a devenit primul astronaut ce a pictat în spaţiu, a înregistrat 104 zile în spaţiu şi aproape trei săptămâni în habitatul subacvatic Aquarius.

Astronautul Peggy Whitson tocmai a încheiat a treia sa călătorie în spaţiu, înregistrând un record NASA pentru cele mai multe zile petrecute în spaţiu: 665.