Home » Natură » Un film antisolar ar putea salva Marea Barieră de Corali

Un film antisolar ar putea salva Marea Barieră de Corali

Publicat: 03.04.2018
Cercetătorii au anunţat că au testat un film de protecţie ultra-subţire biodegradabil, care ar putea ajuta la protejarea Marii Bariere de Corali împotriva albirii.
Această bijuterie a Patrimoniului Mondial UNESCO din 1981, care atrage milioane de turişti, în fiecare an, se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 348.000 de kilometri pătraţi de-a lungul coastei australiene şi este cel mai mare ansamblu de corali din lume. Totuşi, Marea Barieră a suferit câteva episoade fără precedent de albire a coralilor săi, fenomen datorat temperaturilor mai calde ale apei ca urmare a schimbărilor climatice. Oamenii de ştiinţă de la Institutul Australian de Biologie Marină s-au declarat încurajaţi de studiile lor cu privire la un film anti-solar de 50.000 de ori mai subţire decat un fir de păr uman. Acesta este fabricat cu carbonat de calciu, care formează baza scheletului de corali.

„El a fost conceput mai degrabă pentru a pluti pe apă deasupra coralilor decât să fie plasat direct pe corali, pentru a oferi o barieră eficientă în faţa luminii soarelui”, a declarat Anna Marsden, director executiv al Fundaţiei Marii Bariere de Corali. Testele au fost efectuate de oamenii de ştiinţă aflaţi la originea bancnotelor australiene din polimeri, pe şapte specii diferite de corali. Filmul de protecţie reduce albirea pentru majoritatea speciilor şi scade lumina primită de la soare cu 30%.

Citeşte continuarea pe Rador