Home » Natura » Chiar şi după opt ani, substanţele nocive deversate în explozia platformei petroliere Deepwater Horizon încă persistă

Autor: Alexandru Voiculescu 06.17.2018
În zilele şi săptămânile după dezastrul din 2010 de la platforma petrolieră Deepwater Horizon, cel mai mare accident de acest fel din SUA, petrolul scurs în Golful Mexicului a rămas la suprafaţă, ceea ce a dus la o expunere îndelungată la lumina solară şi a adăugat oxigen moleculelor de hidrocarburi. Din această cauză, hidrocarburile oxigenate au rămas la suprafaţă chiar şi după opt ani de la accident.

Mai rău, moleculele arată puţine semne de degradare, conform studiului publicat de cercetătorii americani.

Chimistul Christopher Reddy de la Woods Hole Oceanographic Institution din Massachusetts şi colegii săi au analizat compusul care pluteşte deasupra apei golfului, scrie Science News.

Mai mult de jumătate dintre produsele secundare care au rămas în urma deversării sunt aceste hidrocarburi oxigenate, conform unui studiu din 2012. Produsele secundare au rămas în mare parte neobservate, fiind puţin studiate în acest context.

Acum, echipa are dovezi că aceste hidrocarburi oxigenate nu sunt doar un produs secundar important în deversarea petrolului din accident, ci este şi unul persistent. Savanţii au analizat mai multe mostre de hidrocarburi colectate de la suprafaţa apei şi de pe plajele din zonă în anii care au urmat accidentului. Toate mostrele de nisip au avut aceeaşi proporţie de hidrocarbon oxigenat indiferent de an, ceea ce sugerează că în opt ani de la dezastru, aceste molecule nu s-au dezintegrat.

Din fericire, cercetătorii au observat că o categorie relativ mică de hidrocarburi oxigenate este mai solubilă în apă ceea ce sugerează că unele dintre molecule nu sunt în întregime rezistente la dezintegrare.

Stabilirea exactă a toxicităţii este însă o sarcină dificilă. Reziduurile reprezintă amestecuri complexe de diferite molecule care variază de la un loc la altul. De asemenea, este prea devreme de a face o legătură cu impactul asupra ecosistemului. Persistenţa produselor pe bază de petrol înseamnă că acestea pot acoperi penele păsărilor şi blana vidrelor. Având în vedere că multe dintre aceste molecule nu se dizolvă în apă, nu este clar dacă organismele acvatice sunt afectate de poluare într-o asemenea măsură încât poate avea un impact serios asupra sănătăţii.

Tragedia din Golful Mexic – cel mai mare dezastru ecologic din secolul XXI

Peste 660.000 de litri de petrol s-au scurs într-o localitate din SUA

Coşmarul companiilor de petrol va deveni realitate în câţiva ani. Primul reactor de fuziune nucleară care va oferi energie nelimitată este aproape gata- VIDEO + FOTO

În cât timp se formează petrolul? Milioane de ani în natură, o oră în laborator (VIDEO)

Incident șocant la Grădina Zoologică din Timişoara. Toți cangurii au fost ucişi de câini
Ce telefoane își pierd mai rapid valoarea?
Urme de pași umani, vechi de 120.000 de ani, au fost descoperite în Arabia Saudită