Home » Natura » A fost creată planta ce curăţă aerul poluat din casă

A fost creată planta ce curăţă aerul poluat din casă

Autor: Oana Bujor 12.22.2018
A fost creată planta ce curăţă aerul poluat din casă
O genă a iepurilor a fost introdusă într-o plantă comună din gospodăria oamenilor. Acest lucru a oferit plantei capacitatea de a filtra poluanţii toxici din aer.

Cercetătorii au modificat un proces ce descompune alcoolul din ficatul mamiferelor pentru a crea o plantă cu ajutorul cărora doresc să facă locuinţele mai sigure. Conform Independent, locuinţele acumulează, deseori, poluanţi cunoscuţi cu denumirea de compuşi organici volatili, produşi de activităţile zilnice şi mobilă.

Aceste substanţe tind să fie trecute cu vederea ca fiind poluanţi ai aerului, dar unele, precum benzenul sau cloroformul, pot provoca cancer. Pentru a elimina aceşti poluanţi, o echipă de cercetători a utilizat capacităţile ingineriei genetice şi abilitatea mamiferelor de a eradica substanţele dăunătoare cu ajutorul unei proteine produsă în mod natural.

Această substanţă are capacitatea să descompună benzenul şi cloroformul în produşi secundari inofensivi. Denumită 2E1, proteina este prezentă la toate mamiferele, inclusiv la oameni. Deoarece este localizată în ficat şi se activează doar atunci când trebuie să proceseze alcoolul, ea nu ne poate proteja de aerul poluat. „Am decis să realizăm această reacţie în afara corpului şi să o amplasăm într-o plantă”, a explicat profesorul Stuart Strand din cadrul Universităţii din Washington.

Pentru a realiza acest lucru, cercetătorii au realizat o copie a genei în care se află 2E1 regăsită la iepuri şi au inserat-o în iedera dracului. Fiecare celulă a plantei obţinute a fost transformată într-o fabrică de 2E1. Pentru a testa modul de funcţionare al plantei, specialiştii au amplasat mai multe specimene în tuburi din sticlă umplute cu poluanţi din gospodărie.

Ei au descoperit că, în doar şase zile, cloroformul nu mai putea fi detectat, în timp ce nivelul de benzen a scăzut considerabil.

Două miliarde de copii respiră un aer poluat, iar sănătatea lor este în pericol