Home » Natura » Top 10 animale simpatice, dar canibale

Top 10 animale simpatice, dar canibale

Oana Bujor 01.02.2019
Deşi canibalismul nu este un comportament obişnuit pentru majoritatea speciilor, unele dintre ele apelează ocazional la o astfel de acţiune. Comportamentul canibalistic al unor animale poate avea la bază cauze de mediu, suprapopularea sau chiar un instinct de supravieţuire.

Mai jos găsiţi 10 animale care apelează, uneori, la un comportament canibalistic, potrivit Business Insider:

Câinele de preerie este vegetarian, dar poate avea uneori un comportament canibalistic

Sursa-Pixabay

Deşi sunt vegetarieni, câinii de preerie ucid rozătoarele Wyoming ce se hrănesc cu acelaşi tip de iarbă. Unele dintre femelele câinelui de preerie consumă puii speciilor asemănătoare. Specialiştii atribuie acest comportament selecţiei naturale, animalul creşte astfel şansele de supravieţuire ale propriului pui.

Şi hamsterii pot fi canibali

Sursa-Pixabay

Hamsterii sunt cunoscuţi pentru faptul că se mănâncă între ei, dar se pare că acesta este un efect al unei alimentaţii restrictive. Dacă dieta unui hamster se bazează doar pe porumb, în locul unei alimentaţii variate, femelele încep să-şi consume puii.

Porcii comit infanticid

Sursa-Pixabay

În acest caz, canibalismul este atribuit uneori unei schimbări hormonale, anterioară naşterii. De asemenea, mai poate fi asociată şi cu stresul sau mediul extern. De obicei, scroafele sunt cele care îşi mănâncă puii.

Aricii sunt printre animalele care îşi mănâncă puii

Sursa-Pixabay

Deşi a devenit un animal de companie popular pe reţelele de socializare, ariciul african pigmeu este cunoscut pentru faptul că îşi mănâncă uneori puii, dacă femela este speriată. Pentru a preveni acest comportament, veterinarii recomandă izolarea mamei de alţi arici sau de oameni.

Iepurii sunt rareori canibali

Sursa-Pixabay

Iepurii au un comportament canibalistic rareori, dar acest lucru poate apărea la femelele ce abia au născut. Ele îşi pot mânca puii ca răspuns la schimbarea mediului sau lipsa resurselor. Infanticidul la iepuri poate fi şi un comportament de apărare atunci când sunt prădători în preajmă.

Gărgăriţele sunt insecte canibale

Sursa-Pixabay

Larvele unor varietăţi restrânse de gărgăriţe, inclusiv cele cu două pete, consumă ouăle de gărgăriţă care nu au eclozat încă. Cercetătorii au descoperit că larvele de gărgăriţă ce îşi consumă rudele neeclozate se dezvoltă mai rapid.

Raţele pot apela la un comportament de canibal atunci când se plictisesc

Raţele ce au o vârstă de peste 30 de zile prezintă această tendinţă. Se pare că răţuştele prezintă acest comportament atunci când sunt plictisite, aflate în locuri aglomerate, când lipseşte aerul, sau alimentaţia este redusă.

Canibalismul este un lucru obişnuit pentru găini

Sursa-Pixabay

Găinile au o ierarhie socială, iar canibalismul nu este un lucru neobişnuit printre ele. Găinile au fost observate în timp ce ciuguleau şi consumau pielea şi ţesutul sau organele altor găini.

Deşi canibalismul este mai frecvent la unele specii de găini, acest lucru poate fi evitat prin menţinerea unui spaţiu mare şi aerisit pentru păsări. Având în vedere că un astfel de comportament este învăţat în rândul găinilor, el se poate răspândi la tot grupul.

Salamandrele-tigru canibale au trăsături fizice speciale

Membrii canibali ai acestei specii se pare că au craniul mai mare decât ceilalţi membrii care nu prezintă acelaşi comportament. De asemenea, au dinţii mai mari. Se pare că aceste salamandre îşi consumă membrii speciei mai mici pentru a elimina competiţia. Cercetătorii au descoperit că acest comportament este mai frecvent în zonele în care este o densitate mai crescută a salamandrelor.

Veveriţa roşie americană îşi mănâncă puii

Sursa-Pixabay

Veveriţele roşii mascul comit infanticid şi acte de canibalism. Puii lor sunt deseori omorâţi şi mâncaţi de masculii din preajmă, care de obicei nu sunt şi taţii puilor. Ciudat este că infanticidul este mai des atunci când hrana este abundentă.

Povestea INFIORĂTOARE a lui Sawney Beam, canibalul care a ucis peste 1.000 de oameni