Home » Natura » O nouă specie de dinozaur cu ”spini” a fost descoperită în Patagonia. Chiar şi aşa, tot era probabil cina celui mai mare carnivor descoperit vreodată

Autor: Alexandru Voiculescu 02.07.2019
Un dinozaur ierbivor care se proteja de prădători cu ajutorul unui şir de spini crescuţi de-a lungul spatelui şi care trăia acum 140 de milioane de ani a fost descoperit în partea argentiniană a Patagoniei.

Descoperirea noii specii din familia Dicraeosauridae, botezată Bajadasaurus pronuspinax, a fost descrisă în detaliu în Scientific Reports. O reproducere a cefei spinoase a fost expusă în Centrul Cultural şi Ştiinţific din Buenos Aires, capitala Argentinei.

„Credem că ţepii lungi şi ascuţiţi de pe gâtul şi spatele lui Bajadasaurus şi Amargasaurus cazaui (alt membru al familiei Dicraeosauridae) aveau rolul de a respinge prădătorii”, a precizat Pablo Gallina, cercetător la Universitatea Maimonides din Argentina. „Se poate că dacă erau doar oase goale sau acoperite doar de piele, acestea s-ar fi fracturat uşor dacă erau atacate de alte animale. Aceşti spini ar fi trebuit acoperiţi de un strat de cheratină similar cu cel al unor mamifere actuale”, a adăugat acesta.

Credit: Centrul Cultural şi Ştiinţific din Buenos Aires/Pinterest

Bajadasaurus era un patruped din familia mai largă a sauropodelor care trăia de la sfârşitul Triasicului (acum 230 de milioane de ani) până la sfârşitul Cretacicului (70 de milioane de ani), relatează Phys.

Amargasaurus cazaui trăia pe continentul sud-american acum circa 15 milioane de ani după Bajadasaurus, iar ambele specii au fost găsite în provincia Neuquen la aproximativ 1.800 de kilometri de Buenos Aires. În aceeaşi regiune trăia şi Giganotosaurus carolinii, considerat cel mai mare dinozaur carnivor din toate timpurile care se hrănea, cel mai probabil, şi cu indivizii din specia nou-descoperită.

Credit: Centrul Cultural şi Ştiinţific din Buenos Aires/Pinterest

De asemenea, paleontologii argentinieni au precizat că spinii puteau ajuta şi la reglarea temperaturii şi chiar ca modalitate de atragere a partenerilor, aşa cum şi astăzi, unele păsări (descendenţi ai dinozaurilor) atrag parteneri cu ajutorul penajului.

De ce dinozaurii mergeau pe două picioare?

Am putea readuce la viaţa una dintre speciile de dinozaur?

Un dinozaur mai mare decât T. rex a fost descoperit în Italia