Prima pagină Natura

Galaxie sau testicule? Imaginea uimitoare realizată de un savant - FOTO

Alexandru Voiculescu 02.24.2019 | ● Vizualizări: 1585
Credit: 123RF     + zoom
Galerie foto (2)

O fotografie care nu pare din această lume, publicată recent pe Twitter, seamănă cu o galaxie plină cu stele luminoasă învelită într-o nebuloasă colorată. Dar în realitate, este o imagine fluorescentă din interiorul organului sexual masculin al unei muşte.

Imaginea a fost realizată de biologul Ben Walsh, doctorand la Department of Evolution, Ecology and Behaviour din cadrul University of Liverpool din Marea Britanie. A folosit un colorant fluorescent pentru a scoate în evidenţă structura organului genital, pe care l-a fotografiat printr-un microscop folosind camera de la smartphone-ul său, scrie Live Science.

Walsh a comentat şi că structura galbenă reprezintă peretele de ţesut al testiculelor. „Norii albaştri care ies din ei în mai multe puncte reprezintă sperma - în anumite locuri, se pot vedea pachete de spermă şi chiar capete individuale”, a precizat cercetătorul într-un mail pentru Live Science.

Întinse, testiculele măsoară circa 2 milimetri, iar dimensiunea mare rămâne un mister.

Credit: Twitter/Ben Walsh

Fotografia face parte dintr-un demers al cercetătorului de a investiga modul în care schimbările climatice afectează fertilitatea, fiind coautorul unui studiu recent care explorează impacturile temperaturilor extreme asupra reproducerii animalelor, plantelor şi ciupercilor.

Studiul său actual care implică muştele - care a dus la imaginea de pe Twitter - examinează modul în care temperatura afectează capacitatea masculilor de a produce spermă. „Prin disecarea testiculelor muştei Drosophila melanogaster şi colorarea lor cu o substanţă fluorescentă, putem vedea sperma din organ, ceea ce ne permite să numărăm numărul de spermatozoizi în anumite etape ale spermatogenezei”, a explicat Walsh. Acest lucru ar scoate la iveală factorii care ar tulbura producţia normală de spermă la muşte.

De ce bărbaţii au penisuri mari dar testicule mici?

De ce loviturile în testicule provoacă dureri abdominale?

Modul în care o gamă variată de produse, de la aţa dentară la mobilier, ne afectează sănătatea din cauza chimicalelor conţinute