Home » Natură » Cel mai mare şi mai bătrân Tyrannosaurus rex de până acum a fost descoperit. ”A avut o viaţă violentă”

Publicat: 26.03.2019
Paleontologii de la University of Alberta au relatat că au descoperit cel mai mare Tyrannosaurus rex şi cel mai mare schelet de dinozaur găsit vreodată în Canada. Specimenul lung de 13 metri, poreclit Scotty, a trăit acum 66 de milioane de ani.

„Există o variaţie considerabilă în dimensiuni la Tyrannosaurus. Unii indivizi sunt mai subţiri decât alţii iar alţii sunt mai robuşti. Scotty este un exemplu de robusteţe. După măsurători ale picioarelor, şoldurilor şi umerilor, reiese că Scotty este mai solid decât alte specimene de T. rex”, a precizat Scott Persons, autorul principal al studiului de la Department of Biological Sciences.

Oasele sugerează că avea o greutate de mai mult de 8.800 de kilograme, fiind mai mare decât alţi dinozauri carnivori, potrivit Phys

Scheletul a fost descoperit pentru prima dată în 1991, când paleontologi precum Phil Currie de la University Alberta au fost chemaţi pentru a participa la proiect, iar gresia tare în care se găsea fosila a fost înlăturată după un deceniu de muncă.

De asemenea, „Scotty este cel mai bătrân T. rex cunoscut”, a explicat Persons. S-a estimat că acesta avea puţin peste 30 de ani când a murit.

„Pentru un Tyrannosaurus, aceasta este o vârstă neobişnuit de mare. A avut o viaţă violentă”, a adăugat paleontologul. Pe oase se găsesc urme de răni serioase vindecate. Printre acestea, se găsesc urme de fracturi ale coastelor, o falcă infectată şi urme de muşcături pe coadă”, mai spune Persons.

Un nou studiu scoate la iveală un fapt inedit despre T. rex: conformaţia nu îi permitea să alerge. Cum a reuşit să fie un prădător de top?

Forţa impresionantă a fălcilor lui Tyrannosaurus rex a fost în sfârşit scoasă la iveală într-un nou studiu