Home » Natura » Capacitate extremă de adaptare. Cercetătorii au descoperit viaţă bacteriană în apă prinsă sub permafrostul din Alaska de acum 50.000 de ani

Adrian Popovici 07.24.2019
În nordul Alaskăi, oamenii de ştiinţă au identificat viaţă microbiană care trăiau într-un depozit de apă prins sub permafrost în urmă cu 50.000 de ani.

Oamenii de ştiinţă au făcut o descoperire uimitoare în nordul Alaskăi, mai exact ei au descoperit o colonie de bacterii şi microbi care a reuşeşte să supraviaţuiască în apă de mare care a fost prinsă sub permafrost în urmă cu 50.000 de ani, notează Science Alert.

Oamenii de ştiinţă de la Universitatea Washington care au făcut această descoperire se declară uimiţi de faptul că viaţa a reuşit să continuie şi chiar să prospere în condiţii atât de dure. Bacteriile descoperite de cercetători au reuşit să trăiască într-un mediu izolat, cu temperaturi sub 0 grade Celsius şi într-o apă cu o salinitate crescută. „În acest caz nu vorbim doar de temperaturi negative ci şi de o salinitate foarte mare”, explică Jody Deming, microbiolog şi expertă în viaţa microbiană a Oceanului Arctic.

„O sută patruzeci de părţi la mie, 14%, înseamnă foarte multă sare. În cazul conservelor asta ar fi impiedicat microbii să facă ceva”, a mai adăugat aceasta. În mod surpinzător, atunci când mostre au fost studiate sub microscop, oamenii de ştiinţă au văzut că microbii şi bacteriile din apă păreau a fi într-o stare de sănătate bună.

Zonele unde trăiesc aceste bacterii şi virusuri care sunt adaptate acestor condiţii de viaţă particulare sunt numite de oamenii de ştiinţă „cryopeg”,fiind descoperite relativ recent, în urmă cu câteva decenii. Modul exact în care aceste structuri geologice s-au format rămănând necunoscut pentru cercetători.

Accesul la cryopeg-ul din Alaska nu este deloc facil, pentru a recolta o mostră de apă oamenii de ştiinţă trebuie să coboare într-o groapă de 3,5 metri, care permite accesul unei singure persoane. Din acest punct, oamenii de ştiinţă trebuie să se strecoare într-un tunel acoperit cu gheaţă, de unde să excaveze spre cyopeg pentru a obţine mostrele dorite.

Ediția aniversară TIFF. Proiecția de deschidere a festivalului are loc simultan în 20 de orașe