Home » Natură » Un animal asemănător cu veveriţa din ”Ice Age” a fost descoperit

Un animal asemănător cu veveriţa din ”Ice Age” a fost descoperit

Publicat: 28.08.2019
O echipă de paleontologi a descoperit fosila unei noi specii de animale care a trăiat acum circa 230 de milioane de ani, în perioada Triasic. Animalul se aseamănă cu veveriţa Scrat din filmul de animaţie „Ice Age” („Epoca de gheaţă”).

Noul animal identificat, anunţat recent, a fost descoperit în rocile multicolore din sit-ul Ischigualasto, în provincia San Juan (nord-vestul Argentinei), unde anterior au mai fost găsite două dintre cele mai vechi fosile de dinozaur, potrivit  Agenţiei CTyS.

Dr. Ricardo Martinez, cercetător la Institutul şi Muzeul de Ştiinţe ale Naturii din Universitatea San Juan (IMCN), a afirmat că noua specie identificată avea un bot foarte lung, aplatizat şi puţin adânc, în timp ce caninii erau şi ei foarte lungi, fiind situaţi aproape în vârful botului, astfel că îi conferea o asemănare „extraordinară” cu veveriţa Scrat.

Veveriţa Scrat din „Ice Age”

Craniul este atât de bine conservat încât asemănarea cu celebra veveriţă din filmul de animaţie este evidentă.

Martinez s-a gândit iniţial să îl denumească „Scrat”, dar după ce a analizat amănunţit craniul acestui animal împreună cu cercetătorii Rachel Wallace şi Timothy Rowe, de la Şcoala Jackson de Geoştiinţe, din cadrul Universităţii din Texas, au stabilit să îl numească „Pseudotherium argentinus”, ceea ce înseamnă un Theria (subclasă de mamifere care dau naştere la pui) fals din Argentina. Studiul celor trei a fost publicat recent în jurnalul ştiinţific Plos One.

Potrivit lui Martinez, animalul măsura 25 de centimetri în lungime şi, spre deosebire de veveriţa Scrat, nu se hrănea cu ghinde, ci cu insecte şi animale de mici dimensiuni.

Cercetătorii cred că acest animal, care a trăit acum circa 230 de milioane de ani, în Triasic, avea colţii dezvoltaţi foarte mult pentru a atrage femele.

Informaţiile pe care au reuşit să le obţină sunt, însă, limitate deoarece Martinez a găsit doar un singur exemplar al acestei specii nou identificate.

Cea mai mare extincţie în masă nu a fost atât de catastrofală, cel puţin pentru plante