Home » Natură » Cercetătorii au găsit plasticul care „lipsea” din oceane

Cercetătorii au găsit plasticul care „lipsea” din oceane

Publicat: 20.04.2020
Doar 1% din plasticul din oceane se află pe suprafaţa acestora.

Deşeurile din plastic care se găsesc în oceane reprezintă o ameninţare continuă pentru fauna şi flora din acestea. Din păcate, aceste deşeuri nu se descompun sau dacă o fac ajung să fie particule de plastic care sunt apoi „transferate” de-a lungul lanţului trofic. Oamenii de ştiinţă explică faptul că 99% din aceste deşeuri „dispar” şi doar 1% din acestea poate fi văzut la suprafaţa apei, notează Science Alert.

Dispariţia unei cantităţi atât de mari de deşeuri ridică o serie de întrebări legate de locul în care acestea se află; unele studii au sugerat să aceste deşeuri au ajuns pe fundul mării sau au fost mâncate de către vietăţile marine. Britta Denise Hardesty şi Chris Wilcox, oameni de ştiinţă care studiază oceanele, au ajuns la concluzia că plasticele din ocean sunt aruncate înapoi pe uscat fiind apoi blocate în vegetaţie.

Studiul celor doi explică faptu că peste 90% dintre deşeurile de plastic care sunt aruncate în mare ajung, în cele din urmă, în zona litorală, definită drept acele regiuni care se află la mai puţin de 8 kilometrii de marginea oceanelor şi a mărilor.

Pentru a produce această explicaţie, cercetătorii au adunat date legate de poluare cu deşeuri plastice de pe coastele Australiei între anii 2011 şi 2016. În cadrul acestui studiu, oamenii de ştiinţă s-au concentrat pe studierea 188 de locaţii de pe întreaga întindere a coastelor Australiei şi au descoperit că plasticul reprezenta 56% dintre deşeuri, 17% sticlă şi 10% spumă de izolare.

Oamenii de ştiinţă explică faptul că cea mai mare concentraţie de deşeuri a fost identificată în acele zone litorale în care era prezentă şi vegetaţia, aceasta fiind cea care opreşte deşeurile aduse de valurile mărilor şi oceanelor. De asemenea, cercetătorii au ţinut să sublinieze faptul că locul în care râurile care traversează oraşele se varsă în mări sunt zone sensibile şi asta deoarece valurile duc la acumularea acestora şi nu permit traversarea către ocean.

Studiul citat urmează să fie publicat în Environmental Research Letters.

Piesele Lego aruncate în oceane nu se vor dezintergra pentru mai bine de 1.000 de ani