Home » D:News » Melcul cyborg: spionul surpriză al armatei americane

Melcul cyborg: spionul surpriză al armatei americane

Publicat: 14.03.2012
Cercetătorii militari americani au creat o nouă categorie de spioni, unii cu adevărat neobişnuiţi. Specialiştii din cadrul Universităţii Clarkson din New York au echipat câţiva banali melci de grădină cu baterii şi camere video pentru a produce astfel un straniu, dar eficient dispozitiv de urmărire de ultimă generaţie, capabil să se autoalimenteze.

În cadrul experimentelor derulate în laboratoarele Universităţii Clarkson, cercetătorii americani cred că au pus la cale primul exemplu funcţional al unui dispozitiv care generează energie electrică sustenabilă direct dintr-un organism viu.

După implantarea unei baterii speciale unui melc, cercetătorii au reuşit să înmagazineze cantitatea de energie generată de organismul melcului, permiţând astfel zaharurilor din corpul animalului să „reîncarce” bateria internă.

Cu toate că energia electrică generată de melc este inferioară celei furnizate de o baterie de tip AAA, cercetătorii intenţionează să continue cercetările în această direcţie de pionierat.

Chiar dacă aşa numiţii „melci cyborgi” par a fi nişte personaje desprinse din scenariul unui film sau roman SF, prezenţa lor este mai reală decât se crede.

Echipa de cercetători a primit fonduri direct de la Departamentul Apărării SUA, iar profesorul Evgeny Katz, care conduce cercetările, declară că banii vor fi folosiţi şi la programarea unor insecte cyborgi.

Nu ar fi pentru prima dată când animalele sunt folosite de oameni în rol de spioni. În decursul secolului trecut, porumbeilor le-au fost ataşate camere video de supraveghere a teritoriilor imamice, iar delfinii au fost folosiţi la detectarea minelor subacvatice.