Home » Știință » Oboseala cronică este o maladie biologică

Oboseala cronică este o maladie biologică

Publicat: 02.03.2015
Oboseala cronică este o maladie biologică şi nu psihologică cum s-a crezut până acum, putând fi identificată prin markeri ai sângelui, conform unui studiu publicat în revista Science Advances care dă speranţe pentru crearea unui tratament mai bun, informează AFP.

Aceasta descoperire este „prima dovadă fizică solidă” că acest sindrom este o maladie biologică şi nu o tulburare psihologică, având etape distincte în evoluţia sa, susţin autorii acestui studiu de la Mailman School of Public Health din cadrul Universităţii Columbia (SUA).

Fără cauze şi tratament cunoscute, sindromul oboselii cronice cunoscut sub numele de encefalomielită, a nedumerit mult timp oamenii de ştiinţă.

Aceasta poate provoca oboseală extremă, dureri de cap, dificultăţi de concentrare şi dureri musculare.

„Avem acum confirmarea că milioane de oameni atinşi de această boală ar trebui să afle că nu este de ordin psihologic”, a spus Mady Hornig, profesor de epidemiologie la Mailman School şi principalul autor al studiului.

Sursa: mailman.columbia.edu