Home » Știință » NASA şi ESA lansează o sondă spaţială cu o misiune kamikaze. De ce o vor prăbuşi la 11 milioane de kilometri de Terra – VIDEO

Publicat: 04.04.2015
Agenţia Spaţială Europeană (ESA) şi NASA pregătesc în comun o misiune "kamikaze" ce ar putea salva într-o bună zi Pământul, care va consta în lansarea şi prăbuşirea pe un asteroid a unei sonde spaţiale, cu viteza de 22.500 de kilometri pe oră, cu scopul de a modifica traiectoria acelui corp ceresc.

„Este un coşmar astronomic – dacă un asteroid va fi detectat în timp ce se îndreaptă spre Pământ, ce ar putea face omenirea în legătură cu această ameninţare?”, se afirmă în debutul acestui articol publicat pe dailymail.co.uk.

Cercetătorii de la Agenţia Spaţială Europeană (ESA) vor să lanseze o misiune „kamikaze”, pentru a vedea dacă prăbuşirea unei sonde spaţiale pe un asteroid ar putea contribui la modificarea traiectoriei acestuia.

În colaborare cu NASA, cercetătorii de la ESA doresc să lanseze o sondă care se va prăbuşi, cu viteza de 22.500 de kilometri pe oră, pe un satelit de mici dimensiuni.

Misiunea, denumită Asteroid Impact Mission (AIM), se va desfăşura în două etape, iar această lună marchează debutul etapei preliminare de design şi dezvoltare de către cercetătorii de la ESA.

Creată pentru a testa validitatea tehnologiilor ce vor fi utilizate în viitoarele misiuni în spaţiul îndepărtat, AIM va reprezenta de asemenea prima misiune concepută de ESA în domeniul tehnicilor de apărare planetară.

Sonda va fi lansată în octombrie 2020 şi va călători spre un sistem binar de asteroizi – denumiţi asteroizii Didymos, care vor ajunge în anul 2022 la o distanţă de 11 milioane de kilometri de Terra.

Asteroidul principal din acel sistem binar are un diametru de 800 de metri şi este însoţit de un mic satelit natural – un alt asteroid, ce are diametrul de 170 de metri.

Acel satelit reprezintă ţinta principală a misiunii AIM: sonda europeană va efectua o scanare de înaltă rezoluţie a corpului ceresc, alcătuind şi o analiză termală şi prin radar, pentru a trasa o hartă detaliată a suprafeţei şi structurii interne a acestuia.

Sonda din acest proiect va lansa apoi un modul – primul conceput de ESA care va coborî pe un corp ceresc de mici dimensiuni după reuşita modulului Philae, în cadrul misiunii Rosetta, care a fost plasat cu succes pe o cometă, în noiembrie 2014.

Alte două module, denumite CubeSats, vor fi lansate din acea sondă-mamă, cu scopul de fi plasate în jurul asteroidului şi de a aduna o serie de informaţii ştiinţifice.

Datele ştiinţifice din misiunea AIM vor fi expediate spre Terra cu ajutorul unui laser de mare capacitate, iar ele vor ajunge la Optical Ground Station din Tenerife, un laborator administrat de ESA în Insulele Canare.

AIM reprezintă în acelaşi timp contribuţia adusă de ESA la o misiune internaţională mai amplă, AIDA (Asteroid Impact & Deflection Assessment).

La sfârşitul anului 2022, va debuta etapa coordonată de NASA în cadrul misiunii AIDA: sonda DART (Double Asteroid Redirection Test) se va apropia de acel sistem binar şi se va prăbuşi pe cel mai mic dintre aceştia, cu o viteză de aproximativ 6 kilometri pe secundă.

Misiunile AIM şi AIDA vor fi prezentate pe larg, în această lună, la Conferinţa Academiei Internaţionale de Apărare Planetară Astronautică, organizată de ESA la Centrul de observaţii planetare ESRIN, din oraşul italian Frascati, cu scopul de analizare a riscului de impact cu asteroizi şi comete şi de găsire a unor eventuale soluţii de evitare a unor astfel de catastrofe.

O călătorie epică în plin război mondial. De la Paris la București, prin Rusia țaristă
Utilizatorii de WhatsApp pe Android primesc funcții noi
Care sunt legumele cele mai bune pentru prevenirea cancerului?
Celine Dion spune că a știut înainte de diagnostic că ceva nu era în regulă cu ea
Acum 536 de ani începea construirea „Capelei Sixtine a Estului”. Străinii au rămas uimiţi de frumuseţea acestei mănăstiri româneşti
Unii angajați au început să-și ia concediu fără să le mai spună șefilor
În câți ani crede Elon Musk că Inteligența Artificială va depăși oamenii?
Zeci de oameni au murit până acum în Mexic din cauza căldurii extreme
Schimbările climatice îngrijorează producătorii de bere și de înghețată
Croatul Ante Pavelic, întemeietorul și ideologul Ustaše. Politician, avocat, nazist, criminal de război, consilier al lui Juan Peron
Luna Phobos a lui Marte nu este ceea ce pare, sugerează fotografii nepublicate până acum
Cum s-au răspândit gândacii „de bucătărie” în toată lumea?
O arahnidă care trăia în urmă cu 300 de milioane ani avea picioare cu spini
Curiosul caz al lui Ben Affleck. Un grădinar și două flori: Ben și duo Jen
Jennifer Lopez, una dintre cele mai bine plătite cântărețe. „Oglindești ceea ce lumea îți oglindește ție”
Ce se întâmplă atunci când oglinzile sunt îndreptate unele spre altele?
Boala misterioasă care face ochii să strălucească precum o galaxie
Care este diferența dintre Neanderthalieni și Homo sapiens?