Home » Știință » Acesta este materialul viitorului. Are capacitatea de a ne salva de la dezastre naturale – VIDEO

Publicat: 18.04.2015
Cercetătorii americani au dezvoltat un nou tip de plasă din oţel inoxitabil care atrage şi captează petrolul, dar poate lăsa apa să se scurgă prin ea.

Cercetătorii au folosit în timpul testelor de laborator diverse amestecuri de apă şi petrol. Ei au putut separa eficient cele două lichide, au putut colecta pe partea superioară a plasei petrolul şi au putut să îl elimine apoi uşor graţie învelişului special al acesteia.

„La scară mai mare, ai putea să elimini o deversare de petrol cu o plasă”, explică inginerul şi cercetătorul Bharat Bhushan de la Universitatea din Ohio, cel care a coordonat acest proiect.

Oamenii de ştiinţă au dezvoltat această plasă din oţel inoxidabil gândindu-se la frunzele de lotus şi la proprietăţile lor. Graţie unor denivelări de pe suprafaţa lor, planta poate să respingă perfect apa, dar nu şi petrolul care este mai lipicios şi mai greu. Echipa condusă de Bhushan a făcut în timpul cercetării exact opusul, mimând textura suprafeţei cu denivelări a frunzei de lotus folosind nanoparticule de siliciu pe plasa de oţel.

Plasa nu este toxică, este destul de ieftin de fabricat, cu materiale care se găsesc uşor. Aceasta ar putea rezolva problema deversărilor petroliere din mări şi din oceane.