Home » Stiinta » Noi îi căutăm, dar ei probabil ne-au găsit deja. Unde cred experţii NASA că trăiesc extratereştrii – FOTO

Autor: Corina VÂRLAN 06.22.2015
Oficialii NASA sunt convinşi de existenţa formelor de viaţă extraterestre şi că acestea vor fi găsite în scurt timp. Este, totodată, posibil ca aceşti extratereştri să fie destul de inteligenţi încât să fie capabili să "descopere" oamenii înainte.

„Vom găsi dovezi că există viaţă undeva în univers”, a declarat administratorul NASA Charles Frank Bolden. El îşi bazează afirmaţia pe faptul că există milioane de alte planete şi că multe dintre ele au caracteristici similare cu Pământului. Ştiinţa spune că aceste planete pot susţine viaţa, subliniază cercetătorul.

Agenţia spaţială nu se gândeşte că va găsi creaturi asemenea oamenilor, ci microorganisme şi că vor putea lucra pe ele. Este doar o chestiune de timp, spun oficialii NASA.

Fostul astronaut John Grunsfeld crede însă că există forme de viaţă inteligente prea departe pentru a le descoperi şi că dacă acestea s-ar găsi la doar 20 de ani lumină de Pământ ar ajunge să găsească accidental oamenii. Activititatea pe Terra poate fi observată cu uşurinţă cu instrumente avansate, având în vedere toate schimbările pe care oamenii le-au adus planetei, mai spune Grunsfeld.

„Punem semnături atmosferice care garantează că cineva cu un telescop performant aflat la 20 de ani lumină de noi ar putea să le detecteze. Dacă există viaţă acolo, forme de viaţă inteligente, ele ştiu că noi suntem aici”, a declarat fostul astronaut.

Oamenii de ştiinţă au căutat până acum un singur element care ar putea fi dovada existenţei vieţei în afara planetei noastre – apa. Ei cred că pe Marte, planetă favorită atunci când vine vorba de şansele de găsire a unor microorganisme extratereste, ar fi existat cândva apă. Dacă Planeta Roşie se dovedeşte a fi în cele din urmă lipsită de forme de viaţă, NASA îşi va îndrepta speranţele spre lunile care orbitează în jurul lui Jupiter şi Saturn.

Aceşti sateliţi au elemente esenţiale care ar putea declanşa extinderea vieţii, potrivit experţilor agenţiei spaţiale.

Cercetătorii NASA investighează şi posibilitatea de a găsi viaţă pe una dintre aşa-numitele exoplanete despre care oamenii de ştiinţă spun că s-ar afla în medii prietenoase organismelor vii. Este vorba despre planete de dimensiunea Pământului, care orbitează în jurul unor stele care sunt mai reci decât Soarele nostru. Cu miliarde de astfel de exoplanete în univers, şansele ca viaţa să prospere pe câteva dintre ele sunt mari.

Balden susţine că NASA speră să găsească viaţă în următorii 20 de ani şi că dacă acest lucru nu se va întâmpla pe Marte, probabil că va fi vorba despre o planetă de la limita Sistemului Solar. Pe termen scurt, explorările continuă pe Planeta Roşie, dar şi pe Europa, una dintre lunile lui Jupiter.

„Ştim unde să căutăm, ştim cum să căutăm şi, în cele mai multe cazuri, avem tehnologia necesară”, conchide un expert NASA.

Sursă: Yibada