Home » Știință » IMAGINEA SĂPTĂMÂNII, surprinsă de către NASA

IMAGINEA SĂPTĂMÂNII, surprinsă de către NASA

Publicat: 13.09.2015
În această fotografie obţinută de NASA prin intermediul Telescopului Spaţial Hubble poate fi admirat "un uriaş vârtej în oceanul cosmic", galaxia spiralată Messier 96 în întreaga ei splendoare, galaxie aflată la aproximativ 35 de milioane de ani lumină distanţă, în constelaţia Leo (Leu).

Galaxia Messier 96 are aproximativ aceaşi dimensiune şi masă ca galaxia din care face parte sistemul nostru solar, Calea Lactee. Ea a fost descoperită de astronomul francez Pierre Méchain în 1781 şi la puţin timp după aceea a fost introdusă în celebrul catalog de obiecte astronomice al colaboratorului său, astronomul Charles Messier.

Foto: www.nasa.gov

Această galaxie are aparenţa unui uriaş vârtej de gaz cosmic strălucitor, fragmentat de benzi de praf cosmic de culoare mai întunecată, care formează spirale spre nucleul galactic. Messier 96 este o galaxie asimetrică — praful cosmic şi gazele pe care le conţine sunt răspândite neuniform de-a lungul braţelor acestei galaxii spiralate, iar nucleul galactic nu se află exact în centrul galaxiei. Braţele acestei galaxii sunt de asemenea asimetrice, asupra lor acţionând influenţa gravitaţională a altor galaxii din acelaşi grup galactic cu Messier 96.

Acest grup galactic, denumit M96, mai cuprinde galaxiile foarte strălucitoare Messier 105 şi Messier 95, precum şi mai multe galaxii mai mici şi mai puţin strălucitoare.

Sursa: NASA