Home » Știință » FENOMEN nemaiîntâlnit: o cometă se deplasează în spaţiu, împrăştiind sute de litri de ALCOOL pe secundă

Publicat: 27.10.2015
Pe 17 august 2014 inginerul IT Terry Lovejoy, pasionat de astronomie, observa din locuinţa sa din Brisbane, Australia, un obiect ceresc neidentificat până atunci de specialişti. Astrul ceresc s-a dovedit a fi o cometă, care a primit ulterior numele descoperitorului său, Lovejoy.

Cercetări recente asupra acestei formaţiuni din rocă au relevat un fapt nemaiîntâlnit în lumea astronomiei: Lovejoy eliberează într-o secundă o cantitate de alcool echivalentă cu 500 de sticle de vin. Este prima dată când se observă la nivelul unei comete alcool etilic similar celui folosit în distileriile obişnuite.

De curând, astronomii observatorului din Paris au descoperit şi că Lovejoy eliberează în mod simultan ceea ce pare a fi un tip de zahăr. Aceeaşi echipă a analizat moleculele împrăştiate de cometă şi a ajuns la concluzia că acestea fac parte dintr-un sistem organic complex , ce ar putea fi comparat cu cel care a declanşat apariţia vieţii pe Terra.

Analiza structurii compoziţionale a cometei a fost posibilă datorită apropierii astrului de planeta Pământ, moment ce a atins apogeul în acest an, pe data de 30 ianuarie. În acest mod, cercetătorii au putut determina tipul de substanţe împrăştiate de cometă în timpul deplasării acesteia în spaţiul cosmic.

Acest proces a fost realizat cu ajutorul unui radio-telescop, plasat pe vârful Pico del Veleta (3400 m), din munţii Sierra Nevada, Spania. Aparatura folosită de cercetători a înregistrat frecvenţele de radiaţie ale moleculelor prezente la nivelul cometei, demonstrându-se astfel că aceasta avea în compoziţie alcool şi zahăr.

Cometa Lovejoy, denumită oficial C/2014 Q2, se îndepărtează progresiv de planeta noastră, fiind din ce în ce mai puţin vizibilă ochiului uman.

Sursa: CNN

Caravanele medicale au găsit copii subnutriți și cu anemii carențiale în comunitățile rurale vulnerabile
Cine este prima femeie care va conduce forțele armate ale Canadei?
O jurnalistă care a făcut o glumă despre Giorgia Meloni va plăti 5.000 de euro