Home » Știință » Ce se întâmplă cu creierul atunci când se planifică mişcările? Experţii au înregistrat, în premieră, această activitate neuronală – FOTO

Publicat: 05.01.2016
Au fost înregistrate primele imagini ale creierului unui animal care se mişcă liber. Echipa a urmărit activitatea a 77 de neuroni.
După capturarea imaginilor 3D a activităţii neuronale într-o zonă care acoperă aproape întregul creier al unei specii de viermi minusculi, cercetatorii de la Universitatea Princeton au găsit răspuns la această întrebare. Iar informaţiile obţinute ar putea ajuta la înţelegerea activităţii neuronale ale creierelor diferitelor fiinţe, inclusiv ale oamenilor.

Cercetatorii au studiat nematozii Caenorhabditis elegans, o specie care are doar 1 milimetru lungime şi are un sistem nervos care conţine 302 neuroni.

Echipa de la Princeton a fost capabilă să urmărească comportamentele specifice, cum ar fi mişcarea înapoi sau înainte şi activitatea a 77 de neuroni din sistemul nervos.

„Acest sistem este interesant, deoarece oferă cele mai detaliate imagini: chiar şi la nivelul activităţii neuronale ale creierului, cu rezoluţie de până la un singur neuron din creierul unui animal care este liber să se mişte”, a declarat omul de ştiinţă Andrew Leifer, savant la Institutul Princeton Lewis-Sigler pentru Integrarea Genomilor.

„Neuroştiinţa este la începutul unei tranziţii către înregistrările activităţii neuronale la scară mai largă şi în studierea animalelor în condiţii naturale. Acest lucru ne ajută să dezvoltăm latura cercetătilor”, a mai adăugat autorul studiului, Andrew Leifer.

În sistemul nervos uman, miliarde de celule alcătuiesc reţelele care dictează semnale chimice şi impulsurile electrice. Cu sistemul nervos e mai simplu, Caenorhabditis elegans au permis cercetatorilor să testeze noi metode de înregistrare. Pentru a capta înregistrările, cercetatorii au proiectat un instrument care înregistrează nivelul de calciu din creier când exemplarul urmărit comunică şi îşi planifică activitatea.

Folosind un indicator de calciu, o proteină pe care cercetătorii au indus-o în celule, ei au putut să vadă o strălucire fluorescentă atunci când celulele au intrat în contact cu calciul. Apoi, au folosit un microscop special pentru a capta imagini 3D ale mişcărilor libere şi activităţii calciului la nivel neuronilor.

„Un motiv pentru care am avut succes a fost că am ales să lucrăm cu un organism foarte simplu. Ar fi fost extrem de dificil să efectuăm înregistrari ale creierului uman. Tehnologia necesară pentru a efectua înregistrări similare la om este la mulţi ani distanţă”, a declarat Leifer.

Acum, cercetatorii lucrează pentru a înţelege modul în care activitatea neuronală corelează cu comportamentul observat. În următoarele etape, Leifer afirmă că echipa va folosi modele matematice şi informatice pentru a testa modul în care activitatea neuronală schimbă comportamentul.

Cercetătorii au modificat genetic o plantă ca să producă nutrienți de lapte matern
Arheologii din Ungaria au scos la lumină comori religioase rare
Tracy Chapman, artista care își ascultă muza, nu cererea pieței
Donald Sutherland, actorul care a murit de două ori. A iubit ceea ce a făcut și a făcut ceea ce a iubit. „Și nu se poate cere mai mult de atât”
Efectul surprinzător al menstruației asupra performanțelor sportive
Test de cultură generală. Cine a inventat banii?
Maria Dragomiroiu, mărturisiri tulburătoare: „Și acum, când cânt, plâng!” | Altceva cu Adrian Artene
Oamenii de știință au descoperit un dezechilibru energetic masiv pe Saturn
Râsul iberic, salvat de la dispariție prin eforturi extraordinare de conservare
O organizație vrea să strângă 9 miliarde de dolari pentru a vaccina cei mai săraci copii din lume
Acțiunile Nvidia, în cădere liberă! Compania a pierdut 230 miliarde de dolari în câteva ore
Aeronava TAROM cu numele „Nadia Comăneci” va duce sportivii români la Jocurile Olimpice de la Paris 2024
Câți sportivi va avea România la Jocurile Olimpice de la Paris 2024?
Românii sunt mai interesați ca niciodată în ultimii 20 de ani să-și cumpere o locuință