Home » Stiinta » Cercetătorii americani au descoperit o nouă formă de gheaţă. Ce caracteristică importantă are aceasta

Autor: Alin Motogna 02.18.2016
Gheaţa recent descoperită va purta denumirea de "Ice XVII"

Cercetătorii americani tocmai au descoperit gheaţa cu cea mai mică densitate de până acum. Dacă va putea fi sintetizată, gheaţa va deveni cea de-a 18-a formă cristalină de apă cunoscută până acum în lumea ştiinţifică. Dat fiind faptul că primele două forme au fost clasificate sub o singură denumire, gheaţa recent descoperită va purta denumirea de „Ice XVII”.

„Am efectuat o mulţime de calcule, pentru a ne convinge că aceasta nu este doar o formă de gheaţă cu o densitate scăzută. Am aflat, astfel, că ar putea fi gheaţa cu cea mai scăzută densitate cunoscută până în momentul de faţă”, a declarat chimistul Xiao Cheng Zeng din cadrul Universităţii din Nebraska-Lincoln.

Studiul oamenilor de ştiinţă americani a constat în folosirea unui algoritm de calcul şi a unei simulări moleculare, pentru a afla care este structura moleculară a apei aflate în stare solidă. Rezultatele obţinute au arătat că, în momentul în care gheaţa ar putea fi sintetizată, ea ar avea o densitate cu 25% mai scăzută decât probele de apă solidificată cercetate de specialiştii europeni în anul 2014.

Chimiştii americani se aşteaptă ca sintetizarea gheţii să fie un proces destul de dificil de realizat. Conform calculelor realizate de către cercetători, ei vor putea recrea noua formă de gheaţă doar dacă vor răci molecule de apă la o temperatură de -273,3 grade Celsius, sub o presiune echivalentă cu cea a 300 de avioane de linie.

„Apa şi gheaţa vor stârni pentru totdeauna fascinaţia omului, deoarece ambele au o importanţă vitală pentru existenţa noastră. De exemplu, densitatea scăzută a gheţii are rolul de a proteja apa din regiunile cu temperaturi foarte scăzute. Prin urmare, dacă gheaţa ar fi mult mai densă, organismele care trăiesc în mediul acvatic din aceste zone nu ar putea supravieţui”, a adăugat Xiao Cheng Zeng.

Vă mai recomandăm şi: Sute de mii de militari din Brazilia au ieşit în stradă pentru a avertiza despre virusul Zika. Scopul exerciţiului este de a ridica moralul locuitorilor