Home » Știință » Subconştientul creează CONVINGEREA că oamenii FRUMOŞI sunt mai inteligenţi. ”Impresiile influenţează opiniile, prejudecaţile precum şi deciziile noastre”

Subconştientul creează CONVINGEREA că oamenii FRUMOŞI sunt mai inteligenţi. ”Impresiile influenţează opiniile, prejudecaţile precum şi deciziile noastre”

Publicat: 04.03.2016
Pare oarecum ilogic ca trăsăturile fizice ale unei persoane ne-ar putea influenţa percepţia asupra inteligenţei acesteia, dar un nou studiu pare să demonstreze contrariul
Oamenii de ştiinţă din Marea Britanie au observat că cei 124 de voluntari participanţi la un studiu au ascociat feţele atractive ca aparţinând unor oameni mai inteligenţi. Cercetătorii sugerează că aşa-numitul efect de atractivitate elucidează prejudecăţile noastre în critica adresată altor persoane.
 
„Studiile anterioare au sugerat existenţa unori indici faciali care ne ajută la evaluarea sănătăţii sau a inteligenţei cuiva, dar astfel de indicii sunt umbrite de aşa-numitul efect de actractivitate. Acesta se caracterizează prin faptul că atribuţiile dorite sunt în mod preferenţial atribuite oamenilor atractivi”, a declarat unul dintre cerecetători, Sean Talamas (Universitatea din St Andrews, SUA).
 
Talamas a studiat rezultatele academice şi fotografiile a 100 de studenţi de la universitatea în care el activează, pentru a le supune unui experiment online. Voluntarii au evaluat în mediul virtual atractivitatea percepută, performanţele academice, conştiinciozitatea şi inteligenţa celor din poze.
 
Rezultatele studiului au arătat că, în timp ce nu există nicio relaţie reală între atractivitatea fizică şi performanţele academice din lumea reală, a existat „o puternică corelaţie pozitivă” între atractivitatea şi inteligenţa percepută de către participanţii la studiu, precum şi performanţa academică şi conştiinciozitatea percepută de voluntari.
 
Sursa foto:thetechforever.com
 
Cercetătorii au descoperit astfel că atunci când ratingul de atractivitate este eliminat, conştiinciozitatea percepută şi performanţele academice reale sunt strâns legate. 
 
În fotografii, voluntarii aveau o înfăţişare cât se poate de simplă, ceea ce înseamnă că erau fără bijuterii, expresii faciale exprimate, machiaj, axându-se doar pe trăsăturile feţei. Bărbaţii din fotografiile folosite erau bărbieriţi.
 
Autorii studiului au mai aflat că inteligenţa percepută are un impact asupra performanţei academice. Dacă studenţii sunt trataţi de cei din jurul lor ca fiind inteligenţi, ei sunt mai susceptibili de a avea rezultate bune la şcoală sau la universitate.

„S-a constatat că impresiile influenţează, în mod constant, opiniile noastre, prejudecaţile precum şi deciziile pe care le luăm în cele mai diverse domenii, de la politică, aşteptările parentale şi pedepsele aplicate copiilor, până la promovarea în rang militar şi evaluările cadrelor didactice. În mod clar, puterea primelor impresii este critică şi, în mod repetat, a fost demonstrat că influenţează opiniile noastre cu privire la o persoană”, explică cercetătorii în studiul publicat în revista PLOS One. 

 
Vă recomandăm şi aceste articole:
 

 

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase