Home » Stiinta » Astronomii europeni au fotografiat ceea ce pare a fi o nouă planetă – VIDEO

Astronomii europeni au fotografiat ceea ce pare a fi o nouă planetă – VIDEO

Autor: Alin Motogna 06.16.2016
Astronomii europeni au fotografiat ceea ce pare a fi o nouă planetă – VIDEO
Posibila planetă are o structură asemănătoare cu cea a lui Jupiter sau Saturn.

Astronomii europeni au fotografiat o nouă posibilă planetă aflată la o distanţă de aproximativ 1200 ani-lumină faţă de Terra. Obiectul astronomic a fost detectat în apropierea stelei CVSO 30, de către specialiştii Observatorului European de Sud (ESO) din Chile.

Corpul ceresc, denumit provizoriu CVSO 30c, este identificat deocamdată ca fiind o planetă, până la realizarea unor analize şi observaţii ulterioare. Dacă, într-adevăr, se confirmă acest lucru, înseamnă că ea orbitează în jurul stelei sale gazdă la o distanţă de circa 660 de unităţi astronomice, adică realizeazeă o orbită completă în jurul acesteia într-o perioadă de aproximativ 27000 de ani.

În anul 2012, astronomii au descoperit încă o planetă posibilă, CVSO 30b, însă aceasta realizează o orbită completă în numai 11 ore, deoarece se află la o distanţă de 0,008 unităţi astronomice faţă de steaua-gazdă. Ambele obiecte cosmice au o structură gazoasă, fiind asemănătoare lui Jupiter sau Saturn.

Sursa:space.com

,,Dacă se confirmă faptul că CVSO 30c orbitează în jurul lui CVSO 30, înseamnă că acesta ar fi primul sistem stelar care găzduieşte atât o exoplanetă detectată cu ajutorul metodei tranzitului şi cât a unei exoplanete identificate prin intermediul tehnicii imagisticii directe. Astronomii încă explorează modul în care un astfel de sistem s-a format într-un timp atât de scurt, dat fiind faptul că steaua detectată în interiorul acestuia are o vârstă de numai 2,5 milioane de ani. Este posibil ca cele două planete să fi interacţionat la un moment dat, propulsându-se una pe cealaltă în zonele în care ele se află acum”, susţin reprezentanţii Observatorului European de Sud.

Până acum, foarte puţine planete au fost descoperite cu ajutorul imagisticii directe. Cu toate acestea, tehnica este îmbunătăţită pe zi ce trece, datorită progreselor făcute în tehnologie. Unii astronomi spun că acestă metodă ar putea fi folosită cu succes pentru a detecta primele forme de viaţă extraterestră.

Sursa: space.com