Home » Stiinta » Printr-un joc simplu cu puncte, abilităţile matematice ale copilului tău pot fi îmbunătăţite în doar câteva minute- FOTO+VIDEO

Marina Manastîrlî 06.18.2016
Să-ţi ajuţi copilul să-şi îmbunătăţească abilităţile matematice s-ar putea să nu fie atât de dificil pe cât pare.

Cercetătorii de la Universitatea Johns Hopkins au descoperit că un simplu joc de „numărare intuitivă” poate stimula performanţa matematică a copiilor de la grădiniţă, după doar câteva minute de joc.

Jocul constă în a face diferenţa între diferite seturi de puncte colorate pe un ecran de computer, pentru a determina rapid care parte conţine mai multe puncte, iar potrivit studiului, acest truc duce la scoruri mult mai mari într-un test ulterior.

Oamenii şi animalele au în mod inerent un sens intuitiv al cantităţilor, explică cercetătorii. Acest lucru a fost demonstrat la sugari. Când i s-au pus în faţă două farfurii cu biscuiţi, copilul va tinde să ia din farfuria care conţine mai mulţi biscuiţi.

Această decizie s-a bazat pe un sistem numit „sistem de numărare aproximativă”.

Într-un nou studiu, cercetătorii de la Johns Hopkins au descoperit că acest sistem poate fi adaptat pentru a îmbunătăţi abilităţile matematice ale unui copil. Cercetătorii au recrutat 40 de copii de cinci ani, pentru a realiza acest studiu.

Într-un joc pe calculator care nu a durat mai mult de cinci minute, pe ecran apăreau rapid puncte albastre şi galbene. Oamenii de ştiinţă le-au cerut copiilor să spună care puncte sunt mai mult pe ecran, după culoarea lor?

Flash-urile care făceau ca punctele să apară pe ecran erau prea rapide şi copiii nu reuşeau să numere punctele de pe ecran. După fiecare răspuns, o voce înregistrată prealabil le spunea copiilor „CORECT”  sau „Oh, nu e corect”. Cercetătorii au modficat gradul de dificultate, au început cu opţiuni uşoare şi au continuat cu unele mai dificile. În timp ce într-un alt grup, copiii s-au confruntat cu un amestec de probleme grele şi uşoare. După acest joc, copiii au susţinut un test le matematică sau un test de vocabular.

Nu au existat schimbări în abilităţile copiilor de vocabular, în timp ce la testul mai complex de matematică, aproximativ 80 la sută au răspuns corect.

„Capacitatea matematică nu este statică, ci schimbătoare. Şi nu doar simplu schimbătoare, ci poate fi schimbătoare într-o perioadă foarte scurtă de timp. Am folosit un joc de cinci minute pentru a schimba performanţa copiilor la matematică”, a declarat Jinjing Jenny Wang, un absolvent de la Şcoala de Arte Krieger, Departamentul de Ştiinţe Cerebrale şi Psihologice.

Prin îmbunătăţirea sentimentului de numere în progresie la copil, cercetătorii spun că au îmbunătăţit temporar abilităţile lor la matematică. Oamenii de ştiinţă consideră că acest lucru poate fi utilizat pentru a produce rezultate durabile.