Home » Stiinta » Cercetătorii au descoperit cauza temperaturii crescute de pe Jupiter: Este un fenomen INCREDIBIL

Autor: Oana Bujor 07.29.2016
Temperatura atmosferei de pe Jupiter este de sute de ori mai mare decât se aşteptau astronauţii, dar în sfârşit au aflat cauza.

Cauza încălzirii pare a fi Marele Punct Roşu, cel mai mare uragan din Sistemul Solar. Utilizând telescopul NASA cu raze infraroşii, o echipă formată din britanici şi americani au descoperit că atmosfera superioară a Marelui Punct Roşu este destul de fierbinte şi puternică pentru a explica excesul de temperatură de 600 grade celsius de pe suprafaţa lui Jupiter.

Pe Terra, temperatura suprafeţei şi a atmosferei este menţinută constantă de radiaţiile solare, dar înafara Sistemului Solar, procesul intern de reglare a temperaturii predomină. O simulare realizată de echipă a dezvăluit că doar prin utlizarea razelor solare  temperatura atmosferică  ar scădea sub nivelul îngheţului.

,,Prin excluderea căldurii de deasuprea, noi am încercat să observăm distribuirea căldurii pe întreaga planetă, pentru a descoperi orice anomalie care ne-ar putea oferi indicii asupra sursei de provenienţă a energiei”, a declarat  autorul lucrării, James O’Donoghue, de la Universitatea Boston.

Marele Punct Roşu este o formaţiune incredibilă a planetei, mărimea acestuia poate înghiţi două planete precum ceea pe care trăim acum, fiind o sursă de energie enormă. Aceasta pompează căldură din interiorul planetei direct în atmosferă, care apoi este propagată în valuri de-a lungul planetei.

Studiul, care a fost publicat în revista Nature, oferă probe despre efectele fenomenului la altitudinile mari ale planetei.

De obicei, temperaturile crescute sunt un lucru comun pentru planetele gazoase din Sistemul Solar, acesta ar putea fi un aspect al planetelor gazoase  din jurul altor stele, cauza ar putea fi aceste fenomene atmosferice.