Home » Știință » Medicii avertizează că fotbalul profesional poate da naştere la demenţă senilă

Medicii avertizează că fotbalul profesional poate da naştere la demenţă senilă

Publicat: 26.02.2017
Persoanele care practică fotbalul profesional riscă să sufere de boala Alzheimer, anunţă cercetătorii de la Imperial College London şi de la Spitalul Naţional de Neurologie şi Neurochirurgie (NHNN) din Marea Britanie.

Pe parcursul a zece ani, oamenii de ştiinţă britanici au desfăşurat mai multe studii consacrate acestui subiect, notează Rador

Cercetătorii au studiat creierul jucătorilor de fotbal, descoperind encefalopatia cronică traumatică (C.S.T.E.), care înseamnă de fapt boala Alzheimer într-un stadiu incipient, în cazul căreia creierul suferă o degradare treptată. În opinia cercetătorilor britanici, îmbolnăvirea fotbaliştilor ar avea loc din cauza traumelor frecvente suferite în zona capului. Curios este faptul că reprezentanţii Asociaţiei Alzheimer nu sunt de acord cu această descoperire şi cu aceste concluzii.

Ei se declară convinşi de faptul că orice exerciţii fizice sunt benefice pentru om şi ajută la reducerea apariţiei demenţei senile. Ca urmare, Asociaţia Alzheimer a luat decizia de a efectua studii independente.