Home » Stiinta » O nouă analiză poate prezice dacă o persoană va muri în următorii cinci ani

O nouă analiză poate prezice dacă o persoană va muri în următorii cinci ani

06.12.2017
O nouă analiză poate prezice dacă o persoană va muri în următorii cinci ani
Utilizând un nou program carea analizează tomografiile pacienţilor, medicii au fost capabili să prezică decesul acestora cu o acurateţe de 70%.

Autorul pricipal al studiului, medicul Luke Oakden-Rayner, de la Şcoala de Sănătate Publică a Universităţii din Adelaide, Australia, alături de colegii săi, cred că descoperirea lor poate însemna o avansare în ceea ce priveşte medicina de precizie. Acest domeniu este definit de institutele naţionale de sănătate drept „O abordare emergentă pentru tratamentul şi prevenirea bolilor, care ia în considerare variabilitatea individuală a genelor, a mediului şi a stilului de viaţă pentru fiecare persoană”, scrie Gândul.

După cum notează autorii studiului, medicina de precizie se bazează pe descoperirea markerilor biologici care sunt indicatori exacţi ai riscului bolii, răspunsului la tratament sau pronosticului bolii. Specialiştii consideră că radiologia are un rol important în acest domeniu.

„Noi credem că imaginile de la radiologiile de rutină au fost ignorate de-a lungul timpului în contextul medicinei de precizie şi aducem motive care să îi convingă pe medici cu privire la puterea tehnicilor medicale noi care pot fi aplicate imaginilor de la radiologii, ca bază a drumului către descoperirea de noi markeri biologici”, explică cercetătorii.

„Progresele recente în domeniul analizei imaginilor medicale au arătat că însuşirile imaginii detectabile cu ajutorul computerelor, pot aproxima puterea descriptivă a biopsiei, microscopiei şi chiar analizei ADN pentru o serie de patologii”, continuă aceştia.

Citeşte continuarea pe Gândul.