Home » Stiinta » Bacteria-cyborg acoperită de panouri solare minuscule revoluţionează industria energiei regenerabile

Autor: Alexandru Voiculescu 08.28.2017
Într-un efort de a îmbunătăţi fotosinteza naturală, un cercetător de la Universitatea California, Berkeley, a creat ceea ce se poate numi bacteria-cyborg. Această bacterie a fost antrenată pentru a creşte şi a-şi acoperi corpul cu nanocristale semiconductoare care acţionează ca panouri solare care au scopul de a absorbi lumina solară.

Deşi multe specii se bazează pe fotosinteză pentru sursa de energie, procesul are un component slab, anume clorofila. Pigmentul verde folosit de plante şi de unele microorganisme este ineficient, de aceea savanţii au căutat metode de a îmbunătăţi absorbţia de lumină solară, scrie Science Alert.

Astfel, cercetătorul Kelsey K. Sakimoto a venit cu o alternativă pentru fotosinteza naturală. „În loc să mă bazez pe clorofila ineficientă pentru a capta lumina solară, am folosit bacterii care cresc şi se acoperă cu nanocristale semiconductoare”, precizează acesta.

De asemenea, conform savantului, „acestea pot fi crescute la o fracţie din costul panourilor solare”.

Pentru a produce bacterii-cyborg, Sakimoto a hrănit bacteria M. thermoacetica cu un aminoacid numit cisteină şi cu elementul cadmiu (Cd). Apoi, bacteria a sintetizat nanoparticule de sulfură de cadmiu (CdS), care absorb într-un mod eficient lumina, funcţionând ca panouri solare pe suprafaţa bacteriei.

Noul organism hibrid, numit M. thermoacetica-CdS, produce din lumina solară acid acetic, apă şi dioxid de carbon într-un mod mai eficient ca orice alt proces natural de fotosinteză.

Mai mult decât atât, această bacterie operează la o eficienţă de 80% şi se autoregenerează şi se înmulţeşte autonom, devenind astfel o sursă regenerabilă de energie.

Viitorul energiei solare: NASA vrea să implementeze un sistem de panouri solare în spaţiu