Home » Știință » Astronomii au descoperit o nouă exoplanetă. ”Am fost uimiţi să identificăm atâtea asemănări”

Publicat: 02.04.2018
O echipă internaţională de astronomi a descoperit o nouă exoplanetă de dimensiunea Terrei, aflată la mare distanţă de noi. Aceasta ar putea oferi detalii despre originea planetei Mercur, una din cele mai călduroase din sistemul nostru solar.

Noua planetă, denumită K2-229b, se află la o distanţă de 339 ani-lumină de Pământ şi orbitează în jurul stelei sale, din Constelaţia Fecioarei (Virgo), la fiecare 14 ore, scrie ibtimes.com. Planeta este cu 20% mai mare decât Terra, dar nu poate susţine viaţa, scrie Gândul.

K2-229b nu este o planetă „locuibilă”. Aceasta se află foarte aproape de steaua sa, la aproximativ o sutime din distanţa dintre Terra şi Soare. Astfel, temperatura în timpul zilei ajunge la peste 2.000 de grade celsius.

Cel mai interesant lucru este asemănarea între Mercur şi planeta nou-descoperită. Ambele sunt metalice şi foarte călduroase, având o densitate ridicată.

„Mercur se evidenţiază faţă de alte planete din Sistemul Solar, având o mare fracţiune de fier”, a declarat un membru al echipei de cercetători, din cadrul Universităţii Warwick. „Am fost uimiţi să descoperim o planetă cu aceeaşi densitate”, a declarat David Armstrong.

Echipa crede că studiile viitoare privind noua planetă ar putea ajuta la înţelegerea mai aprofundată a modului în care s-au format Mercur şi alte planete rare. De asemenea, exoplaneta K2-229b nu orbitează singură în jurul stelei sale. Planeta este un membru al unui grup format din trei planete, a explicat Armstrong.

Deocamdată, savanţii au două ipoteze legate de istoricul planetei K2-229b. Prima se bazează pe apropierea ei de propria stea şi sugerează că furtunile solare intense au evaporat atmosfera. A doua face referire la trecutul haotic, în care coliziunea între două corpuri astronomice masive ar fi condus la formarea planetei în cauză. Ipoteza seamănă cu cea referitoare la Lună, care sugereazî că satelitul natural s-a format după ce Pământul s-a ciocnit cu un corp ceresc de dimensiunea planetei Marte.

Descoperirea astronomică a fost publicată sub titlul „O exoplanetă de dimensiunea Pământului cu compoziţie asemănătoare planetei Mercur” în revista ştiinţifică Nature Astronomy.

Planeta Mercur. Foto: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Carnegie Institution of Washington

22 de părinți, amendați după ce copiii au lipsit repetat de la școală
Prima generație cu o rată a cancerului mai mare decât a părinților
Schimbările climatice micșorează balenele cenușii din Pacific
Cine a fost „Cenuşăreasa sovietică”, prima femeie care a văzut Pământul din spaţiu în urmă cu 60 de ani – VIDEO
Un italian este primul pacient din Europa cu febră Oropouche
Jocurile Olimpice de la Paris, păzite de cea mai mare tabără militară din Europa de după Al Doilea Război Mondial
Curtea Supremă din Statele Unite a decis! Femeile pot continua să primească pastila de avort prin poştă
Premii record la Wimbledon și ceremonie de adio pentru Andy Murray
Cine a fost omul de stat român „mai mai mare decât Woodrow Wilson, Lloyd George sau George Clemenceau”?
Regele Carol al II-lea și războiul: „Scăparea de astăzi poate fi foarte scump plătită mâine”
Erik Weihenmayer, prima persoană nevăzătoare care a cucerit Everestul
Louis Camuti, Doctorul pisicilor. Primul veterinar al felinelor
Insomnia cronică este legată de alimentele ultraprocesate, indică un studiu
Dezvoltarea substanței albe din creier, influențată de căldura și frigul de la începutul vieții
Cum „se trezesc” oamenii din comă?
Ce se întâmplă în „inima” Căii Lactee? „Erupții” și „ecouri” detectate de la gaura neagră supermasivă Sagittarius A*