Home » Știință » Primul medicament ce previne migrenele a fost aprobat în SUA

Primul medicament ce previne migrenele a fost aprobat în SUA

Publicat: 18.05.2018
Primul tratatment realizat pentru prevenirea migrenelor a fost aprobat de către Food and Drug Administration din SUA. Specialiştii consideră că ar putea fi un tratament revoluţionar pentru persoanele ce suferă de cele mai severe forme de dureri de cap.

Medicamentul denumit Aimovig este administrat sub forma unei injecţii realizate o dată pe lună cu ajutorul unui dispozitiv asemănător cu cel utilizat pentru administrarea insulinei. Conform NYTimes, preţul pe an pentru un astfel de tratament ar ajunge a 6.900 de dolari.

Almovig blochează fragmentele proteinei CGRP ce produce migrenele. ”Acest medicament va avea un impact uriaş,” afirmă dr. Amaal Starling, neurolog din cadrul Mayo Clinic, Phoenix. ”Este un moment uimitor pentru pacienţi, dar şi pentru neurologi, ce ajută la tratarea migrenelor,” a adăugat el.

Milioane de persoane suferă de migrene severe deseori. Acest medicament nu previne toate episoadele cu migrene, dar le poate face mai puţin dureroase şi reduce frecvenţa cu 50%. Medicamentele utilizate anterior pentru migrene erau proiectate pentru diferite boli precum tensiunea arterială. Aşadar nu erau suficient de eficiente şi deseori produceau efecte adverse insuportabile.

În cadrul testelor clinice, persoanele ce şi-au administrat noul medicament nu au prezentat niciun efect advers precum cei ce luau tratament cu efect placebo. Însă nu au fost determinate momentan efectele utilizării tratamentului pe termen lung. Una din şapte persoane la nivel global suferă de migrene, iar aproximativ 2% din populaţia planetei suferă de migrene cronice.

Ideea din spatele acestui medicament provine din anul 1980, când cercetătorii au observat că fragmentele din proteina CGRP joacă un rol în apariţia migrenelor. Tratamentul aprobat recent de FDA blochează moleculele de la suprafaţa celulelor, iar CGPR trebuie să le atace pentru provoca migrena. Astfel, anticorpii regăsiţi în tratament ajută la oprirea fragmentelor.