Home » Știință » PREMIERĂ: A fost descoperită molecula ce ajută la stabilizarea virusului HIV

PREMIERĂ: A fost descoperită molecula ce ajută la stabilizarea virusului HIV

Publicat: 12.07.2018
Cercetătorii au identificat o moleculă cheie exploatată de virusul HIV, iar descoperirea are o importanţă majoră în distrugerea bolii. Prin intermediul unei noi tehnici de microscopie, cercetătorii au izolat o moleculă numită inozitol hexacisfosfat (IP6). Specialiştii consideră că virusul atacă această moleculă pentru a putea infecta celulele.

Compoziţia genetică a virusurilor, precum HIV, este acoperită de o preteină numită capsidă, care ajută virusul să treacă de sistemul imunitar şi să transmită infecţia către celule. În ciuda zecilor de ani de cercetări, specialiştii cunosc puţine lucruri despre modul în care funcţionează HIV-ul, scrie Science Alert. Prin identificarea rolului IP6, misterele sunt mai aproape de a fi rezolvate.

„De cât timp este studiată a fost observat modul în care capsida virusului HIV este instabilă pe cont propriu”, a declarat virusologul David Jacques din cadrul UNSW, Australia. „Acest lucru a dus la crearea teoriilor conform cărora lipsa stabilităţii ar putea fi importantă pentru modul în care se instalează infecţia. Prin descoperirea IP6 am aflat că, în timpul infectării cu HIV, capsida nu este niciodată pe cont propriu. Este mereu expusă la IP6, ce stabilizează dramatic nucleul virusului”, a adăugat el.

Cercetătorii ştiau din studii anterioare faptul că IP6  este capabilă să ajute la stabilizarea componentelor din virion, dar nu era cunoscută importanţa moleculei în ciclul de viaţă al virusului HIV. Astfel instabilitate a capsidei a făcut imposibilă studierea ei în laborator, deoarece după extragere se distrugea rapid.

„Ştiam că problema este un ingredient lipsă: IP6”, a declarat Jacques. Descoperirea a fost realizată prin intermediul unei tehnici de microscopie ce utilizează fluorescenţa pentru monitorizarea dezintegrării capsidei în timp real. Metoda echipei a demonstrat că IP6 se prinde de porii capsidei.