Home » Știință » Acum, apa mării poate fi folosită ca sursă pentru combustibilul bio: inovaţia poate duce la un combustibil sustenabil care să concureze cu cei fosili

Publicat: 23.08.2018
Echipa condusă de cercetătorii de la Universitatea Nottingham a găsit că apa mării poate înlocui apa dulce pentru a produce bioetanolul, un combustibil sustenabil, reducând astfel riscul de secare al rezervoarelor cu apă dulce.

Studiul a fost publicat recent în Scientific Reports, iar rezultatele au arătat că apa mării poate fi folosită pentru producţia de bioetanol cu ajutorul unui ferment marin, scrie Science Daily.

„Tehnologiile actuale de fermentare folosesc culturi de plante comestibile şi apă dulce pentru producţia de bioetanol. Cu o creştere a populaţiei şi a cererii pentru biocombustibili şi pentru alte produse bio, există temeri ce ţin de rezervele limitate de apă dulce şi de culturi de planteutilizate în scopuri non-alimentare. De asemenea, apa dulce este mai scumpă, ducând la creşterea preţului de producţie”, a precizat Abdelrahman Zaky.

Apa este un element cheie în procesul de fermentare pentru producerea bioetanolului, un combustibil bio derivat din porumb sau trestie de zahăr. Cu tehnologia de astăzi, este nevoie de 1.388 – 9.812 litri de apă dulce pentru fiecare litru de etanol produs, astfel este de înţeles că cercetătorii caută o alternativă pentru o producţie care să nu solicite atât de mult rezervele (şi aşa puţine, iar în unele zone chiar pe cale de dispariţie) de apă dulce.

Mai mult decât atât, „apa marină este abundentă şi conţine o gamă de minerale, dintre care unele trebuie adăugate la apa dulce. Procesul de fermentare folosind apa marină produce de asemenea săruri şi apă dulce ca produse secundare, adăugând astfel la beneficiile economice ale procesului”, a completat Zaky.

Acesta să fie ”naşul” combustibililor fosili? O inovaţie uimitoare va putea genera combustibil bio din alge