Home » Știință » BepiColombo a fost lansată într-o călătorie de şapte ani către Mercur. Este a treia misiune de acest fel din istorie

Publicat: 22.10.2018
Misiunea BepiColombo a fost lansată sâmbătă (20 octombrie) la bordul unei rachete Ariane 5, una dintre cele mai puternice tehnologii de acest tip construită de Agenţia Spaţială Europeană (ESA). Misiunea are ca scop studierea planetei Mercur.

Prin intermediul unei colaborări între ESA şi Agenţia Spaţială Japoneză, Jaxa, a fost lansată misiunea ce va colecta informaţii despre cea mai puţin studiată planetă din Sistemul Solar. Conform Independent, pe parcursul traiectoriei sale, BepiColombo se va roti în jurul Pământului, înainte să se îndrepte către Venus

Specialiştii celor două agenţii spaţiale se aşteaptă ca în 2025 să poată amplasa două sonde, una japoneză şi una europeană pe orbita lui Mercur. „Lansarea lui BepiColombo reprezintă un succes pentru ESA şi Jaxa, ce va fi urmat de multe alte reuşite”, a declarat directorul general ESA, Jan Worner.

„În afară de parcurgerea unei călătorii de durată, misiunea va colecta o serie importantă de informaţii ştiinţifice”, a adăugat el. Modulul de transfer ce transportă sondele a fost construit în Stevenage, de către compania Airbus.

Cercetătorii speră ca misiunea să ofere răspunsuri la cele mai mari mistere ale planetei, precum dimensiunea mare a nucleului din fier sau posibilitatea existenţei apei. Informaţiile vor putea ajuta la realizarea unei descrieri mai amănunţite a modului în care a apărut şi a evoluat Sistemul Solar.

Unul dintre aspectele importante ale lui BepiColombo este că reprezintă prima misiune interplanetară ce utilizează tehnologia de propulsie cu ioni electrici. Capacitatea nu va fi utilizată pentru propulsarea navei, ci pentru evitarea gravitaţiei puternice a Soarelui.

Anterior, doar alte două nave au mai vizitat Mercur, Mariner 10 deţinută de NASA  (1974-1975), şi Messenger ce a orbitat planeta între 2011-2015.